כתיבת חזון לארגון

כיצד לכתוב חזון לארגון

הקדמה

לכל ארגון חייב שיהיה חזון פורמלי שמייצג את הערכים, האמונות, הייעוד והעקרונות של הארגון. במאמר הזה נלמד איך לכתוב חזון שמגדיר את הארגון בכמה היבטים.

מהו חזון

החזון העסקי הוא כלל המשפטים המגדירים את הארגון שלנו בצורה הטובה ביותר בהווה ובעתיד. מבחינה מקצועית ומבחינה חברתית. החזון אמור לחזות את עתיד החברה שאנחנו בתור הבעלים שואפים אליו, החזון זה התמונה שמצטיירת לנו בראש כשאנחנו חושבים על עתיד החברה.

כללי ברזל לכתיבת חזון

החזון צריך לכלול את הערכים הבאים:

הייעוד של הארגון בטווח הרחוק – למה הארגון נועד, מה המטרה הכללית שלו.

לדוגמא, לעזור לבעלי עסקים וחברות להגשים את עצמם ולשבור את תקרת הזכוכית שלהם גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית.

הערכים שמלווים אותנו – מה חשוב לנו, מה העקרונות שלנו, מה הערכים שאיתם אנו עובדים לאורך כל הדרך. לדוגמא, חשוב לנו שהלקוחות שלנו יעברו את התהליך איתנו מתוך רצון והחלטה אישית שלהם. הערכים שלנו הם שקיפות, מקצועיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

הצהרה רשמית על פעולות הארגון – החזון צריך לכלול הצהרה כללית על פעולות שהארגון מתכוון לקחת חלק בהן לאורך כל הדרך. לדוגמא, אנחנו נלווה אתכם באופן אישי בכל זמן שתצטרכו ובכל מצב שיהיו לכם התלבטויות מקצועיות ואישיות. אנחנו נפעל לקידום עבודה ירוקה במשרדים שלנו על מנת להפחית פסולת.

האמונות של הארגון – מה האמונות המנחות את הארגון. לדוגמא, אנחנו מאמינים שלכל עסק יש פוטנציאל עצום שלא ממומש ולכן אנחנו נדאג …….(הצהרה רשמית).

שפה חיובית – החזון צריך להיות כתוב בשפה חיובית וטובה בעלת מילים עוצמתיות ויחד עם זאת שמירה על אופי הארגון. 

לסיכום

לעיתים, בתחילת הדרך העסקית של הארגון, החזון מתפרש כמדע בדיוני בעיני רבים. חשוב כשאתם כותבים את החזון תהיו כנים עם עצמכם, עם האמונות האישיות שלכם ועם השאיפות שלכם. על מנת שתהיה הלימה בין החזון לבין ההתנהלות האמיתי של הארגון.

זכרו תמיד את החזון ועבדו לפיו גם אחרי שהארגון גדל ואתם תצטרכו לקבל החלטות מסוימות, תדאגו שההחלטה שאתם מקבלים לא פוגעת בחזון שהגדרתם.

צריכים עזרה בכתיבת החזון העסקי שלכם? השאירו פרטים במחלקת הייעוץ והליווי שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »