כתיבת תוכנית שיווקית השלב הרביעי

הצבת יעדים שיווקיים

הקדמה

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב השלישי – בהגדרת תקציב שיווקי. 

 

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הרביעי של התוכנית. שלב הצבת היעדים השיווקיים למהלך השיווקי.

חשיבות הצבת היעדים

למה בכלל חשוב להציב יעדים שיווקיים? ומה זה בכלל יעדים שיווקיים? בשלב הרביעי עלינו להציב יעדים שיווקים. היעדים ישמשו מעין אבני דרך שיעזרו לנו לבחון את ההתקדמות אל עבר המטרה העליונה של המהלך השיווקי. אותה מטרה שהגדרנו בשלב הראשון.

ללא יעדים יהיה לנו הרבה יותר קשה להגיע למטרה שהגדרנו. נסו לדמיין סיטואציה שאתם נמצאים למרגלותיו של הר האוורסט והמטרה שלכם היא להגיע לפסגה תוך 30 ימים. אם תתחילו לטפס ללא יעדים יומיים/שבועיים, יעדים מדודים בזמנים ונתונים נוספים. יהיה לכם הרבה יותר קשה להגיע למטרה שלכם.

אתם צריכים לנתח את הדרך אל עבר הפסגה ולהציב בהתאם יעדים שיעזרו לכם להתקדם. לדוגמא, בשלושה ימים הראשונים תעברו כ50 ק"מ עד למחנה הראשון, לאחר מכן תעברו עוד 65 ק"מ עד מחנה השני וכן הלאה.

איך מציבים יעדים שיווקיים?

בדיוק כמו התכנון של טיפוס על האוורסט, אנחנו צריכים להציב יעדים.

כלומר, היעדים חייבים להיות מתואמים למטרה העליונה של המהלך השיווקי. לדוגמא, אם הגדרנו במטרה למכור 100 יחידות ממוצר X. 

אנחנו צריכים להבין מהי אותה דרך שתעזור לנו להגיע לכמות כזאת של מכירות.


ביצוע קמפיין בגוגל ל30 עם יחס המרה של 0.1 (1 ל10), לגייס 150 לידים בעזרת הקמפיין, לאחר מכן לבצע שיחת מכירה עם יחס המרה של 0.7 (1 ל7) וכך נוכל להגיע למטרה העליונה שלנו.

שני עקרונות חשובים לפני הצבת היעדים:
1. היעדים חייבים להיות קצובים בזמן ומדידים.
2. אנחנו חייבים שיהיה לנו נתוני מדידה של העסק (יחס המרה, יחס הקלקה וכו')

במידה אין לכם את נתוני מדידה, זה הזמן להתחיל למדוד ולנתח. אחד מתוך כמה באמת סוגר איתכם ובאיזה ערוץ? מה יחס ההמרה של שיחת מכירה, קמפיין שיווקי, ערוץ יוטיוב או כל פעולה כזאת או אחרת.

משימת סיכום

נתחו את המדדים השיווקיים בעסק שלכם ותציבו יעדים בהתאם למדדים ולמטרה השיווקית שהגדרתם בתחילת המהלך. זיכרו שהמטרה של היעדים היא להוביל אתכם לעבר המטרה שהגדרתם כך שחייב להיות חיבור והתאמה מסוימת בין המטרה ליעדים ובין היעדים לשאר השלבים של התוכנית. 

היעדים צריכים להיות במסגרת התקציב שהגדרתם בשלב השלישי של התוכנית. תמשיכו לעקוב אחרי סדרת המאמרים בנושא של כתיבת תוכנית שיווקית.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו. רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

שלב חמישי בתוכנית השיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב החמישי (והאחרון)

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב החמישי האחרון של התוכנית. שלב בניית האסטרטגיה השיווקית למהלך.

קרא עוד »
שלב שלישי הגדרת תקציב שיווקי

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השלישי

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב השני – ביצוע חקר שוק.

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השלישי של התוכנית. שלב הגדרת התקציב השיווקי למהלך השיווקי.

קרא עוד »
חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »