כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

הגדרת מטרה שיווקית

הקדמה

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

 

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

הגדרת מטרה שיווקית

בשלב הראשון נגדיר מטרה שיווקית. המטרה היא התוצאה הסופית שאליה אנחנו רוצים להגיע על ידי המערך השיווקי. המטרה תעזור לנו למקד את כל הפעולות שנבצע במסגרת התוכנית השיווקית שעליהם נדבר במאמרים הבאים.

כלומר כל שאר השלבים בתוכנית חייבים להיות בסינרגיה מלאה. המטרה השיווקית צריכה להיות כמותית וניתנת למדידה. כדי שנוכל לבחון ולבדוק האם אנחנו במגמת התקדמות לעבר המטרה. המטרה צריכה להיות ברת תוקף, כלומר אנחנו חייבים למדוד אותה בתקופת זמן מוגדרת.

דוגמא למטרות שיווקיות

יש מגוון מטרות שיווקיות והן משתנות מעסק לעסק. הגדרת המטרה תלויה במצב העסק על ציר הזמן שלו והיא חופפת למטרה העסקית שלנו.

כלומר, מטרה שיווקית של עסק חדש לא בהכרח תהיה מטרה שיווקית לעסק ותיק. מכיוון שעסק חדש לצורך העניין צריך בשלבים ההתחלתיים שלו יותר לידים שיכניסו לו תזרים מזומנים חיובי. לעומת זאת לעסק ותיק ומוכר יש צרכים אחרים של צמיחה והתפתחות.

המטרה צריכה להיות חופפת למטרה העסקית שהגדרנו בתוכנית העסקית. לדוגמא, אם הגדרנו במטרה העסקית שאנחנו רוצים להגדיל את צוות עובדים, אז המטרה השיווקית למהלך תהיה גיוס עובדים.

לעומת זאת אם הגדרנו שהמטרה שלנו היא לכבוש נתח שוק מסוים, אז המטרה השיווקית שלנו תהיה 5,000 חשיפות ביום על קהל היעד שלנו.

משימת סיכום

נתחו את מצב העסק שלכם, תגדירו מטרה שיווקית בהתאם למטרות בתוכנית העסקית ולחזון של הארגון שלכם. תעבדו בסינרגיה ובשיתוף מול כל הגורמים הפנימיים של העסק. אם הגדרת מטרה שיווקית, תדאגו שכל הגורמים בעסק מודעים אליה כדי שכולם יוכלו לתרום.

המשיכו לעקוב אחרי סדרת המאמרים הבאה בנושא של בניית תוכנית שיווקית. אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים

במחלקת השיווק והפרסום שלנו. רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »