איזה סוג של מוצר/שירות אתם מספקים?

יש שתי קטגוריות של שירותים ומוצרים

הקדמה

רגע לפני שאנחנו משווקים מוצר או שירות חשוב להכיר שני סוגים של שירותים או מוצרים כדי שנדע איך לפעול מבחינה שיווקית בכל אחד מהאפשרויות. במאמר הזה נדבר על שני סוגים של שירותים ומוצרים ועל איך כדאי לשווק כל אחד בצורה אפקטיבית ויעילה.

מוצר/שירות שתלוי בסיטואציה של הלקוח

הסוג הראשון הוא מוצר או שירות שאנחנו מספקים, שתלוי סיטואציה מסוימת של הלקוח. כלומר אם הלקוח לא מגיע לסיטואציה מסוימת במהלך החיים שלו, הוא לא יצטרך את המוצר או השירות, לא משנה כמה פעמים הוא יראה פרסומת של המוצר או השירות.

לדוגמא, עסק שמספק שירותי דרכים לנהגים שנתקעים באמצע הדרך. במצב כזה רק אם הנהג יגיע למצב שהוא נתקע באמצע הדרך הוא יצטרך את השירות ולכן כדאי לקחת את זה בחשבון ולשווק בערוצי שיווק מיידיים על מנת לחשוף את העסק בזמן המהיר ביותר ללקוח שזקוק לשירות.

דוגמא נוספת למוצר או שירות שתלויים בסיטואציה של הלקוח שהייתה רלוונטית עד לא מזמן היא מרפאות שיניים שנותנת מענה לבעיות שיניים למיניהן. עד לא מזמן מרפאות שיניים היו נותנות מענה לבעיות אך היום תחום הלבנות השיניים תפס תאוצה ולכן במקרה הזה המצב קצת שונה.

מוצר/שירות שלא תלוי בסיטואציה של הלקוח

הסוג השני הוא מוצר או שירות שאנחנו מספקים, שלא תלוי בסיטואציה של הלקוח.

כלומר, אנחנו נוכל לעורר ללקוח את הצורך במוצר שלנו לא משנה באיזה שלב תודעתי הוא נמצא. גם אם הוא לא מכיר ולא חשב בכלל על המוצר או השירות.

לדוגמא, יבואן רכבים שמספק רכבים, גם אם ללקוח הפוטנציאלי כבר יש רכב וגם אם לא, בעזרת מערך שיווקי ומענה על בעיות עלולות לצוץ , נוכל לגרום ללקוח לרכוש מאיתנו. גם פה נדרשת מיומנות וצריך לדעת איך עושים את זה בצורה נכונה.

לסיכום

במוצרים ושירותים שתלויים בסיטואציה של הלקוח אפקט הזמן מתקיים באופן משמעותי יותר ולכן נדרש שיווק מהיר כמו קמפיין בגוגל, כדי שברגע האמת הלקוח יוכל למצוא את העסק במהירות ולפנות לקבלת הצעה.

במצב שבו העסק מספק רק שירותים או מוצרים שתלויים בסיטואציה מסוימת של הלקוח, כמו בדוגמא הראשונה. מומלץ לבנות מוצר או שירות חדש שלא תלוי בסיטואציה של הלקוח, כדי שהעסק שלנו לא יהיה תלוי אך ורק בסיטואציה של הלקוח.

בדיוק כמו שקרה בענף בריאות השיניים, שעד לפני כמה שנים תחום הלבנות וציפויי השיניים לא היה נפוץ ורק פעם ב… הלקוח היה מגיע לרופא, רק אם היה סובל מכאבים או לביקורת תקופתית.
כשנכנס שחקן חדש לתחום (הלבנות השיניים) הם יצרו לעצמם נישה שלא תלויה בסיטואציה של הלקוח.

מוצרים או שירותים שלא תלויים בסיטואציה של הלקוח יכולת השיווק רחבה וניתן לשווק במספר ערוצי שיווק מגוונים, כמובן בהתאם לתכנית השיווקית. ניתן להשפיע על ההחלטות של הלקוחות הפוטנציאלים בעזרת שיווק חכם.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו. מוזמנים לצפות בסרטון שהכנתי על הנושא ועל הדרך להירשם לערוץ שלנו ביוטיוב.
 רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »