מהו אפקט הבעלות?

ואיך הוא יכול לעזור לנו למכור?

הקדמה

לכל בעל עסק יש רצון לגרום ללקוחות הפוטנציאלים לרכוש את המוצרים שלו, אך לעיתים הלקוחות הפוטנציאלים עדיין לא מספיק בוטחים במותג או לא מאמינים במוצר שהוא יכול לענות להם על הצורך.

 

במאמר הזה נלמד על שיטת הבעלות שבאה אלינו מתחום הפסיכולוגיה הכלכלית, שיטה זו תעזור לנו לרכוש את אמונם של הלקוחות הפוטנציאלים ותגרום למוצר שלנו להיות בעל ערך גבוה יותר.

הבעיה

כמו שכתבתי בהתחלה, יש שתי מצבים בהם אפקט הבעלות יכול לסייע לנו.
המצב הראשון הוא מצב שבו הלקוחות לא מכירים את המותג או לא בטוחים אם המוצר באמת יכול לסייע להם. במצב כזה יהיה מאוד קשה לגרום להם לבצע את פעולת הרכישה, ופה נכנס לתמונה אפקט הבעלות אשר יכול לסייע ללקוחות הפוטנציאלים לקבל את ההחלטה.

המצב השני הוא מצב שבו הלקוח החליט לקנות את המוצר אך הוא עדיין לא בטוח במאה אחוז שהעסקה שעשה אכן עסקה משתלמת וטובה. כלומר הוא מאמין שהוא יכול למצוא מוצר זהה בפחות כסף או בתנאים טובים יותר. הדבר האחרון שאנחנו רוצים, זה שהלקוח שכבר קנה מאיתנו לא ילך בלב שלם עם המוצר שלנו.

וגם פה נכנס לתמונה אפקט הבעלות שיכול לסייע לנו להעלות את הערך של המוצר בעיני הלקוח שרכש.

אפקט פסיכולוגי כלכלי

אפקט הבעלות הוא זו תופעה פסיכולוגית שמגיע מתחום הכלכלה ההתנהגותית.

אז מה זה אומר בעצם אפקט הבעלות?

על לפי תופעה זו, ברגע שתהיה אופציה לאנשים להתנסות במוצר מסוים.

לדוגמא לתקופת ניסיון, הסיכוי שהם ירצו להחזיר את המוצר קטן פי כמה מכיוון שבתת מודע שלהם הם מרגישים שהם כבר הבעלים של המוצר ויהיה קשה להם יותר להיפרד ממנו.

לתופעה זו יש היבט נוסף אשר מקנה לאנשים שרוכשים מוצר מסוים תחושת ערך גבוהה כלפי המוצר, כלומר אם לקוח קנה מוצר, אוטומטית הוא ירגיש שהמוצר שהוא קנה שווה ערך יותר מאשר אותו מוצר שלא שייך לו.

אחת הסיבות לתופעה זו היא שנאת ההפסד, בני האדם לא אוהבים להראות שהם הפסידו באיזושהי עסקה שביצעו לכן ברמת התת מודע הם ירגישו המוצר שהם רכשו שווה ערך גבוה יותר.

אפקט הבעלות בעסקים

אז לסיכום, איך נטמיע את אפקט הבעלות אצלנו בעסק? כמו שהבנתם אפקט הבעלות גורם ללקוחות הפוטנציאליים לקבל החלטה לרכישת מוצר. לדוגמא, תוכלו לתת ימי ניסיון למוצר שאתם מספקים כמובן שחשוב שהמוצר באמת יהיה איכותי ויענה על צורך מסוים.

הימי ניסיון שתתנו יהיו יעשו את שלהם ויעבדו כמו קסם, ברגע שהלקוחות יקחו את המוצר הם ירגישו שהם הבעלים של המוצר ויהיה להם קשה להחזיר אותו.

המהלך הזה גם ישכנע את הלקוחות שמתלבטים שכדאי להם לרכוש (מקסימום הם יוכלו להחזיר) וגם יגרום להם להבין שהמוצר באמת שווה (הערך שלו יעלה בעיניהם ברגע שהוא יהיה אצלם).

אם אתם צריכים ייעוץ נקודתי שיעזור לכם  לקבל החלטות, תצרו איתנו קשר ובואו נתחיל לעבוד! רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »