מהו מבחן הילד הקטן

ואיך המבחן הזה ישפר לנו את איכות המערך השיווקי

הקדמה

במאמר הבא נלמד כיצד לבחון פרסומות/מאמרים/דפי נחיתה ובקיצור כל פעולה שיווקית שאמורה להעביר מסר מסוים לצד השני. נלמד על פי שיטת הילד הקטן. כמו כן קיימים שמות רבים למבחן הזה.

היתרון של המבחן

אם אתם עוקבים אחרי התוכן שאני מעלה בערוצי השיווק. בטח כבר הבנתם ששיווק זה לא קסם ובטח לא נוסחה במתמטיקה. זאת אומרת שיכול מאוד להיות שמבחינתנו פעולה שיווקית מסוימת יכולה להיראות מאוד מוצלחת אבל בפועל היא עלולה להיות כישלון.

לכן אנחנו צריכים תמיד להקפיד לבחון את הפעולות השיווקיות שאנחנו עושים. לפני שאנחנו מתחילים מהלך שיווקי כמו העלאת קמפיין, כתיבת מאמר וגם תוך כדי תנועה שהתוכן הקריאטיבי כבר מפורסם.

היתרון של מבחן הילד הקטן הוא שהמבחן יכול להתבצע טרם העלאה ופרסום התוכן השיווקי. וכך הוא חוסך לנו פשלות במידה והפעולה נכשלת בעקבות "תקלה" במסר שאנחנו רוצים להעביר.

תפקיד המבחן

עולם השיווק והפרסום נהיה יותר ויותר מורכב ולכן אנחנו (בעלי העסקים והמשווקים), נדרשים תמיד לחשוב כמה צעדים קדימה בפאן הקריאטיבי ובאופן העברת המסרים שלנו.

על מנת שנצליח לתפוס את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו הנמצאים בתוך עולם מלא בתכנים שיווקיים ופרסומות.

תפקידו של המבחן הוא לבחון האם התוכן הקריאטיבי שלנו, מספיק מובן ללקוח הפשוט. ומפה גם נלקח השם "מבחן הילד הקטן", כביכול הילד הקטן מייצג אדם פשוט ואמיתי. לעיתים, מרוב שאנחנו מנסים לצאת מהקופסא המסר מתפספס בגלל תחכום או מורכבות ההבנה וכדומה.

המבחן הזה יעזור לנו להבין האם המסר שאנחנו רוצים להעביר מספיק מובן, ובמידה שלא אז נוכל לשנות וכך לחסוך בעלויות שיווק לא אפקטיביות.

מבחן הילד הקטן

אחרי שיש בידכם את התוכן הקריאטיבי של המהלך השיווקי, תחפשו ילד קטן בגיל 10-13, זה יכול להיות אח, דוד, אחיין או הילד שלכם. תציגו לו את התוכן בדיוק כמו שתכננתם להציג ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

התוכן יכול להיות כל דבר, בין אם זה סרטון, מאמר, מצגת, דף נחיתה וכו'. לאחר שהוא ראה את התוכן, תשאלו אותו מספר שאלות:

  • מה מוכרים פה?
  • כמה זה עולה?
  • איפה אפשר להשיג את המוצר?
  • ולמה צריך המוצר?

    אם הוא לא הצליח לענות על אחת השאלות הנ"ל, כדאי שתשנו את הקריאטיב ותדגישו את הפרמטר שהוא יתקשה לענות עליו.

לסיכום

מומלץ לבצע את המבחן בכל פעם שאתם מתכוונים לצאת למהלך שיווקי ופרסומי. השתמשו בנתוני המבחן על מנת לשפר את הקריאטיב ולהיות יותר מדויקים במסרים שאתם רוצים להעביר.

אני רוצה להזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו.  על מנת שנוכל לעזור לכם לשווק את העסק שלכם בצורה אפקטיבית ויעילה.רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »