מה זה ROI

ואיך הוא עוזר לנו בניהול העסק

הקדמה

ראשי התיבות של ROI הן Return on Investment, ובעברית המשמעות היא החזר על השקעה.
איך זה קשור לעסקים? באיה השקעה מדובר? כל הפרטים במאמר הבא.

מהו ROI

כמו שכתבתי למעלה, ROI זה מדד כלכלי שעוזר לנו לבחון כדאיות של פעולות מסוימות שאנחנו משקיעים בהן זמן אנרגיה וכסף. מדד הROI מחשב את העלות של ההשקעה שלנו ביחס לתמורה שנקבל בגין ההשקעה.

בנוסף, המדד יעזור לנו לקבל החלטות בנוגע להתלבטויות העולות לנו בעת שיקול ביצוע פעולות מסוימות, כך שהנתונים של המדד יעזרו לנו להחליט איזה מבין כמה פעולות אפשריות היא הכדאית ביותר על פי יחס ההחזר של ההשקעה (ROI).

אופן החישוב

חשוב לציין שהשקעה לא חייבת להיות רק כספית, אלא גם משאבים אחרים כמו זמן ואנרגיה.

השאיפה האולטימטיבית שלנו היא שההחזר על ההשקעה שלנו יהיה חיובי, זאת אומרת שאם אנחנו משקיעים משאב מסוים, אנחנו נרצה שההחזר על ההשקעה יהיה גבוהה מההשקעה שלנו.


חשוב להבין שלפעמים ההחזר של ההשקעה מגיע בטווח הרחוק ולא באופן מיידי, כל שיכול להיות מצב שבטווח הקצר ההשקעה תראה לא כדאית אך בטווח הרחוק היא תחזיר את העצמה וההחזר יעלה על ההוצאה.

הנוסחה לחישוב

נחשב את החזר ההשקעה על ידי הנוסחה הבאה: ההכנסה מההשקעה פחות ההשקעה חלקי ההשקעה. לדוגמא: אנחנו משקיעים בקמפיין פרסומי בערוץ שיווקי מסוים 100,000 ש"ח וההחזר שאנחנו מקבלים מאותו קמפיין במקרה הזה הוא כמות מכירות בסך 200,000 ש"ח

נחשב את ROI באופן הבא: (200,000-100,000)/100,000
במקרה הזה מדד ROI=1

לסיכום

חשוב להבין לפני כל פעולה שאנחנו מתכננים לבצע בעסק מהו מדד ROI, ולפי הנתונים נקבל את ההחלטה הטובה ביותר. תחשבו את המדד על פי הנוסחה.

תסתכלו תמיד על המאקרו ולא על המיקרו, כי יכול להיות שאתם במיקרו לא תמכרו הרבה (אם הפעולה שיווקית לצורך הדוגמא) ולא תחזירו את ההשקעה, אבל במאקרו תיצרו יותר חשיפות ויותר מודעות לעסק שלכם ובסופו של דבר המכירות יגיעו ויחזירו את ההשקעה.

רוצים שנבחן עבורכם פעולות שיווקיות או ניהוליות? השאירו פרטים ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »