מה זה דו"ח רווח או הפסד

ואיך הוא עשוי לעזור לנו?

הקדמה

אם עדיין לא יצא לכם להכיר את דו"ח רווח או הפסד שלכם, הגיע הזמן לעשות היכרות. מכיוון שכל בעל עסק או מנהל מחויב להיות בקיא במספרים בעסק שלו. במאמר הזה נלמד מהו דו"ח רווח או הפסד ואיך הוא יכול לעזור לנו.

מטרת הדו"ח

המטרה של דו"ח רווח או הפסד היא צירוף של מידע כמותי מתוך פעילות העסק על מנת לאבחן האם העסק רווחי או שמה העסק מפסיד. הדו"ח מייצג תקופה ולא יום ספציפי. הדו"ח מתאפס עם תחילת שנה קלנדרית חדשה.

באופן כללי אם אתם מנהלים בתפקידים בכירים או בעלי עסקים, אתם לא אמורים לכתוב את הדו"ח בעצמכם, בשביל זה אתם משלמים לרואה חשבון שלכם. תוכלו לבקש ממנו את הדו"ח בסוף כל שנת פעילות. מה שכן חשוב זה לדעת לקרוא את הדו"ח כדי לקבל אינדיקציה על הפעולות ועל המצב הכספי בעסק.

מבנה הדו"ח

הדו"ח בנוי באופן הבא:

מכירות נטו סך הכסף שנכנס ממכירות המוצרים או השירותים בעסק.

עלות המכר – סכום הכסף ששילמנו עבור המוצרים שאנחנו מוכרים. (כמה עלו לנו המוצרים).

רווח או הפסד גולמי – מכירות נטו פחות עלות המכירות.

הכנסות אחרות – הכנסות שהשיגה החברה שלא ממכירת המלאי שלה. (רווח ממכירת רכוש וכד').
הוצאות מכירה ושיווק – סכום הכסף שהוציאה החברה בגין עבודות מכירה ושיווק.
הוצאות הנהלה וכלליות – סכום הכסף שהוציאה החברה בגין עבודות הנהלה שוטפות.
הוצאות אחרות – סך הוצאות החברה שאינן חלק מהתנהלות השוטפת של החברה.

סה"כ הוצאות תפעוליות – סך כל ההוצאות שהוצגו בסעיפים הקודמים.
רווח או הפסד תפעולי – רווח או הפסד גולמי פחות כלל ההוצאות התפעוליות.

הכנסות מימון – סך ההכנסות של החברה בגין ריביות שהיא מקבלת. (הלוואות שהיא נתנה וכד').
הוצאות מימון – סך הריביות שהחברה משלמת בגין הלוואות שלקחה.
עלויות מימון נטו – הכנסות מימון פחות הוצאות מימון.

רווח או הפסד לפני מס – רווח או הפסד תפעולי ועוד עלויות המימון.
הוצאות מס הכנסה – סך התשלום עבור מס הכנסה.
רווח או הפסד נקי – הרווח או ההפסד הנקי נטו. (לאחר ניכוי כל ההוצאות).

לסיכום

אז אחרי שעברנו והסברנו את כל הרכיבים הקיימים בדו"ח, חשוב להשתמש בנתונים של הדו"ח על מנת לקבל החלטות עתידיות להתנהלות העסק כדי לשאוף להגיע למקסימום רווח.

לדוגמא, נבדוק איך נוכל לצמצם הוצאות כמו הנהלה וכלליות, שיווק ומכירות, הוצאות מימון, הוצאות תפעוליות וכו'. נבדוק איך נוכל להעלות את ההכנסות בעסק, אם על ידי העלאת מחירי המוצרים או השירותים או על ידי הגדלת כמות המכירות.

תודה רבה שקראתם! אם אתם רוצים שננתח עבורכם את הדו"ח רווח או הפסד שלכם , השאירו פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו. רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »