מהו ערוץ שיווקי

ולמה כל עסק חייב אותו?

מה זה ערוץ שיווקי?

ערוץ שיווקי זה פלטפורמה מסוימת. שדרכה בעל העסק מגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלו. ערוץ שיווקי הוא מאין דרך שמובילה את הלקוח לעסק שלנו. כיום יש המון דרכים וערוצי שיווק שעוזרים לנו לנווט את הלקוחות והלידים ישר לעסק שלנו.

 

הקשר בין ערוץ שיווקי לנהר

כדי להסביר בצורה מובנת יותר, דמיינו נהר גדול. לנהר מתחברים המון נחלים קטנים שמתמזגים איתו ובסופו של דבר ונשפכים לתוך מאגר גדול. עכשיו בחזרה לערוצי השיווק.  הנחלים הקטנים מייצגים את ערוצי השיווק השונים והמאגר הוא העסק שלכם.

המטרה של הערוץ השיווקי

יש היום המון ערוצי שיווק לכל ערוץ שיווקי יש את התכונות שמייחדות אותו אבל המטרה הכללית של ערוצי השיווק זהה בין כולם, והיא חשיפת המותג, המוצרים או השירותים לאנשים חדשים.

אני בכוונה אומר אנשים ולא לקוחות פוטנציאלים כי לא כל ערוץ שיווקי בהכרח מגיע ללקוחות פוטנציאלים, וזה בסדר כי בדרך כלל אנשים שלא מתעניינים במותג שלכם יצאו באופן יזום מזרימת "הנהר" שמוביל למאגר (לעסק) שלכם.

כמה ערוצי שיווק עסק צריך?

ככל שתשתמשו ביותר ערוצי שיווק ופרסום אפקטיביים עבור העסק שלכם, כך תגדל כמות החשיפה למותג שלכם ובסופו של דבר גם אחוזי המכירות. דוגמאות לערוצי שיווק מוכרים:

פייסבוק – פייסבוק מהווה ערוץ שיווקי שבעזרתו תוכלו למשוך לקוחות פוטנציאלים על ידי פנייה ומיקוד שהפלטפורמה מעניקה לנו.

אינסטגרם – גם אינסטגרם מהווה ערוץ שיווקי מצוין, זה לא סוד שהמון אנשים ברחבי העולם הצליחו בעזרת האינסטגרם וכמות הלקוחות שהגיעו בעזרתה.

יוטיוב – יוטיוב זאת פלטפורמה מצוינת שיכולה לשמש לבעלי עסקים ונותני שירות ערוץ שיווקי מצוין בעל חשיפה מתמדת של השירותים או המוצרים ללא מגבלת זמן.

לסיכום

תצרו נוכחות לעסק שלכם בערוצי שיווק מגוונים ובהתאם לקהל היעד שלכם, במידה וערוץ השיווק לא פונה לקהל היעד שלכם וההשקעה בו לא תניב לכם תוצאות, תוותרו על אותו ערוץ.

ניתן לפרסם בערוצי השיווק בעזרת חברת פרסום מקצועית או באופן עצמאי על ידי למידה של תחום השיווק.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »