מיצוב
מיצוב זה הדרך שהלקוחות שלנו תופסים את המותג שלנו מבחינה קוגניטיבית בתוך הראש שלהם.
המיצוב ממפה את המותג בתוך המוח שלנו על פי מגוון תחומים בשוק שבו נמצא המותג שלנו: ביחס למתחרים, ביחס לענף, ביחס לתחרות, ביחס לאיכות, ביחס למחיר למחיר, ביחס לשירות ועוד מגוון קטגוריות תפיסתיות שעוזרות לנו (במוח) למצב את המותג ולמקם אותו לפי הנתונים שאנחנו מקבלים מהסביבה על המותג.
איך נוצר המיצוב
המיצוב נוצר על ידי הפעילות התקשורתית של החברה, על ידי ניסיון העבר של הלקוחות, על ידי ביקורות ועל ידי הסביבה.
כל אלה גורמים ללקוח לצרוב את תמונת המותג בראש של שלהם ולמפות את המותג על פי החוויה שהם קיבלו מכל הגורמים הרלוונטים.
התפקיד שלנו הוא להשפיע על כל הגורמים הקשורים במותג שלנו כדי ליצור אצל הלקוחות שלנו מיצוב חיובי. ברגע שהמיצוב נצרב במוח של הלקוחות שלנו יהיה קשה לשנות אותו, לכן עלינו להשקיע מאמצים רבים כדי להביא את המיצוב של המותג שלנו לכיוון חיובי בתודעה של הלקוחות שלנו.
דוגמא למיצוב
אם ניקח לדוגמא את ענף הרכב, מהם התכונות הראשונות שיעלו לכם לראש ברגע שאני אזכיר את חברת BMW? אני מניח שלרובכם יקפצו בראש: יוקרה, חוזק, עוצמה, אמינות, גרמני, מהירות, עיצוב, סמל סטטוס, טיפולים יקרים ועוד.
לעומת זאת אם אני אזכיר את חברת פיג'ו הצרפתית, מהם התכונות הראשונות שיעלו לכם לראש? אני מניח שתחשבו על נוחות, רכב זול, על בעיות חשמל, תקלות, אולי חלקים זולים ועוד…
לסיכום
בפעולות השיווק והניהול שלכם הקפידו להטמיע ללקוחות שלכם את התכונות המאפיינות את המותג שלכם, בין אם המותג שלכם נחשב זול/יקר, איכותי/פשוט, בעל שירות מצוין/שירות סביר….
לדוגמא: אם המותג שלכם מאופיין כאיכותי, הציגו את האיכות בפרסומות שלכם, בפני הלקוחות שלכם והכי חשוב תדאגו שתהיה הלימה בין מה שאתם רוצים לשדר ללקוחות לבין מה שהם מקבלים בפועל.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!