מהו מיצוב של מותג

ואיך הוא עוזר לנו למכור יותר

הקדמה

המיצוב שלכם יכול להרים את העסק שלכם למעלה או להוריד אותו למטה. במאמר נדבר על המושג "מיצוב", על החשיבות שלו בתהליך השיווקי של העסק ונלמד כיצד יוצרים מיצוב חיובי לעסק לפי הדרישות שלנו.

מיצוב

מיצוב זה הדרך שהלקוחות שלנו תופסים את המותג שלנו מבחינה קוגניטיבית בתוך הראש שלהם.

המיצוב ממפה את המותג בתוך המוח שלנו על פי מגוון תחומים בשוק שבו נמצא המותג שלנו: ביחס למתחרים, ביחס לענף, ביחס לתחרות, ביחס לאיכות, ביחס למחיר למחיר, ביחס לשירות ועוד מגוון קטגוריות תפיסתיות שעוזרות לנו (במוח) למצב את המותג ולמקם אותו לפי הנתונים שאנחנו מקבלים מהסביבה על המותג.

איך נוצר המיצוב

המיצוב נוצר על ידי הפעילות התקשורתית של החברה, על ידי ניסיון העבר של הלקוחות, על ידי ביקורות ועל ידי הסביבה.

כל אלה גורמים ללקוח לצרוב את תמונת המותג בראש של שלהם ולמפות את המותג על פי החוויה שהם קיבלו מכל הגורמים הרלוונטים.


התפקיד שלנו הוא להשפיע על כל הגורמים הקשורים במותג שלנו כדי ליצור אצל הלקוחות שלנו מיצוב חיובי. ברגע שהמיצוב נצרב במוח של הלקוחות שלנו יהיה קשה לשנות אותו, לכן עלינו להשקיע מאמצים רבים כדי להביא את המיצוב של המותג שלנו לכיוון חיובי בתודעה של הלקוחות שלנו.

דוגמא למיצוב

אם ניקח לדוגמא את ענף הרכב, מהם התכונות הראשונות שיעלו לכם לראש ברגע שאני אזכיר את חברת BMW? אני מניח שלרובכם יקפצו בראש: יוקרה, חוזק, עוצמה, אמינות, גרמני, מהירות, עיצוב, סמל סטטוס, טיפולים יקרים ועוד.

לעומת זאת אם אני אזכיר את חברת פיג'ו הצרפתית, מהם התכונות הראשונות שיעלו לכם לראש? אני מניח שתחשבו על נוחות, רכב זול, על בעיות חשמל, תקלות, אולי חלקים זולים ועוד…

לסיכום

בפעולות השיווק והניהול שלכם הקפידו להטמיע ללקוחות שלכם את התכונות המאפיינות את המותג שלכם, בין אם המותג שלכם נחשב זול/יקר, איכותי/פשוט, בעל שירות מצוין/שירות סביר….

לדוגמא: אם המותג שלכם מאופיין כאיכותי, הציגו את האיכות בפרסומות שלכם, בפני הלקוחות שלכם והכי חשוב תדאגו שתהיה הלימה בין מה שאתם רוצים לשדר ללקוחות לבין מה שהם מקבלים בפועל.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »