סוגי שותפויות בעסק

למתכננים להקים שותפות עסקית

הקדמה

בין אם אתם מקימים עסק חדש ובין אם יש לכם עסק ואתם רוצים להקים שותפות עם צד ג', חשוב להכיר את סוגי השותפויות הקיימות ואת הזכויות והחובות שלהם. כל הפרטים במאמר הבא.

חשוב לציין שהמאמר הבא לא בא להחליף ייעוץ משפטי, המטרה שלו היא להעניק זווית ראייה בסיסית על נושא השותפות העסקית. הנתונים המוצגים נכונים נכון ליום 01/01/2021.

למה להקים עסק עם שותף?

יש מספר סיבות אפשריות שיוכלו לענות על השאלה הזאת, באופן כללי אנחנו נרצה בדרך כלל להקים שותפות מסוימת במצב שבו כל צד נותן ערך מוסף מסוים שהצד השני לא יכול לתת במטרה לקדם את אינטרס העסק. לדוגמא: ניסיון מקצועי, השקעה כספית, ידע והשכלה ועוד.

טיפ: במידה והצד השני לא נותן ערך מוסף מסוים, לא מומלץ להקים שותפות.

סוגי שותפויות

  • שותפות כללית – שותפות שבה כל השותפים הם שותפים כללים, כלומר,

    השותפים אחראים ללא הגבלה על חובות העסק וחלוקת הרווחים נעשית בהתאם למה שהוסכם בין הצדדים.

מספר השותפים הכלליים לא יעלה על 20.




  • שותפות מוגבלת – שותפות הכוללת שותף כללי אחד לפחות, האחראי באופן אישי לכל חיוביה של השותפות, ושותף מוגבל אחד לפחות, שאחריותו לחובות החברה מוגבלות לסכום שהשקיע בשותפות. כלומר בדרך כלל שותף מוגבל הוא יהיה על תקן משקיע כך שגם זכויותיו יהיו מוגבלים אך גם חובותיו.

    ניתן לרשום שותפות על ידי רשם השותפויות באתר רשות התאגידים. עם זאת, רישום השותפות אינו תנאי לקיומה של השותפות ואי-רישומה לא ישפיע על השיקול אם השותפות קיימת או לאו.

חקיקה ונהלים מלאים

לחקיקה המלאה של פקודת השותפויות לחצו כאן.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »