סוגי מטרות עסקיות

שלושה סוגי מטרות עסקיות מרכזיות

הקדמה

ללא מטרות יהיה מאוד קשה למדוד את התקדמות ואפקטיביות העסק. שאנחנו מתקדמים לעבר המטרות שהצבנו, העסק שלנו אפקטיבי יותר. אם עוד לא קראתם את המאמר בנושא מטרות ויעדים, זה הזמן לקרוא! במאמר הזה נדבר על שלושת סוגי המטרות המרכזיות בעולם העסקים.

מטרות פורמליות

הן מטרות גדולות ורחבות שהארגון מגדיר בדרך כלל בטווח הרחוק (במאקרו), הארגון מציג את המטרות הפורמליות באופן רשמי ושם אותם בחזית של הארגון. מול כל גורם שרוצה לקבל מידע על החברה: מול הלקוחות, העובדים, הספקים, המשקיעים ובכלל בפני כל מי שמתעניין בחברה במידה כזאת או אחרת.

מטרה פורמלית היא מטרה כללית וגדולה שלא ניתן לכמת ולמדוד, כמו לדוגמא חזון של חברה.
"החזון שלנו הוא לעזור לכמה שיותר בעלי עסקים וחברות לשבור את תקרת הזכוכית שלהם ולעלות למעלה"
מטרות אלה בעיקר משמשות לתדמית הארגון.

מטרות אופרטיביות

מטרות אלה יהיו מטרות ריאליות, מטרות שניתן למדוד, לכמת ולדעת אם העסק במגמת התקדמות,

מטרות אופרטיביות הן מטרות מעשיות, כלומר פעולות תכלס שניתן לבצע ולכוון את העובדים לביצען.

מטרות אלה ישמשו להכוונת היעדים שנציב בדרך הנכונה,

ויהיה ניתן להגיד האם הצלחנו להשיג את המטרות או לא ואם לא נדע היכן אנחנו צריכים להשתפר. לדוגמא: המטרה שלנו היא להגיע למחזור מכירות של 5,000,0000 ש"ח בשנת 2021.

מטרות סמויות

הן מטרות לא רשמיות, לא כתובות ולעיתים גם לא מדוברות בתוך הארגון מצד ההנהלה. למרות כל זה הארגון ישאף להשיג אותן באופן עקיף וההנהלה תקבל החלטות בהתאם למטרות אלו.

מטרות אלה יכולות להיות, להדחיק את המתחרה לפינה, "לגנוב" לקוחות/עובדים איכותיים מהמתחרה וכ'ד…

לסיכום

תדאגו להגדיר לפחות את שני הסוגים הראשונים של המטרות, הפורמלית והאופרטיבית, על מנת שנדע למדוד את האפקטיביות הארגון ואת התקדמות הארגון על ידי הקווים המנחים שנגדיר (המטרות), כדי שנדע לקבל החלטות מושכלות וטובות בהתאם לנתונים ולתוצאות שנקבל.

רוצים שנעזור לכם להגדיר מטרות בארגון שלכם? צרו איתנו קשר. ובואו נתחיל לעבוד!
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »