היתרונות של מותג חזק

למה כדאי לבנות מותג חזק

הקדמה

למותג חזק יש מספר יתרונות בלוטים ומשמעותיים המקנים לו כוח ויכולות שלעסק/חברה אין. במאמר הזה נדבר על הכוח הקיים אצל מותגים חזקים במספר נישות שונות בעולמות העסקיים.

הכוח בשוק רווי

למותג חזק יש את היכולת לדרוש מחירים מעל הממוצע המבוקש, גם בשוק רווי מתחרים. אתם יכולים לראות את זה בתחום האופנה למשל, למה חולצה של נייקי יכולה לעלות 150 ש"ח וחולצה אחרת לא ממותגת עם אותו הרכב בד יכולה לעלות 50 ש"ח?

הסיבה היא בגלל שנייקי זה מותג, הערך שלו גבוה בעיני הלקוחות שקונים אותו. מעבר לערך שלו, ישנם מותגים שנתפסים כסמל סטטוס, כך שמי שלובש אותם (לדוגמא בתחום האופנה) מייצג מעמד מסוים.

הכוח על המפיצים

מותג חזק שולט על המפיצים שלו ולא להפך, מותג בעל ערך יכול לקבוע לעצמו את התנאים או להתמקח עם המפיצים שלו,

לדוגמא חנות נעליים ללא הנעליים של נייקי יכולה לאבד המון לקוחות פוטנציאלים שאוהבים ומחפשים את המותג.



דוגמא נוספת על הכוח שיש למותג חזק מול המפיצים שלו, למי יתן הסופר את המקומות הטובים והבולטים במדף? למותג חזק ומוכר או חברה קטנה ולא מוכרת? ברור שלמותג חזק!

הכוח על המתחרים

מותג חזק מקשה על מתחרים לחדור לשוק. מותג חזק בדרך כלל תופס נתח שוק גדול וצובר המון לקוחות אוהדים של המוצרים או השירותים שלו, מה שמקשה על מתחרים אחרים להיכנס לשוק.

למותג חזק יש כוח חשיפה גדול יותר בערוצי התקשורת והסיקורים. בדרך כלל כתבים מסקרים ומראיינים מותגים גדולים, מהלך שגורם לחשיפה גדולה למותג.

הכוח במיקרו

בסופו של דבר הכוח של מותג חזק מקנה לו חוזק וחוסן כלכלי עוצמתי הרבה יותר מאשר עסק שהוא לא מותג, כך שגם הרווחיות של מותג היא הרבה יותר גבוהה מסתם עסק וגם הנפילות וההפסדים הם יחסית מינוריים.

למותג חזק יש היתרון משמעותי נוסף בפאן הפנימי של הארגון. היתרון הוא הביקוש בקרב עובדים המעוניינים לעבוד בארגון.

אם אהבתם את המאמר אתם מוזמנים לשתף אותו. אם אתם לא רוצים לפספס את הסרטון שבו אני מסביר איך לבנות מותג חזק בעידן של היום, אני מזמין אתכם לעקוב אחרי הערוץ שלי ביוטיוב

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »