הכוח של מותג חזק

איך הכוח בא לידי ביטוי

מותג חזק משמש כנכס

את השיטה להפוך עסק פשוט למותג חזק תוכלו לקבל במחלקת הייעוץ והליווי שלנו ובמחלקת השיווק שלנו, אבל בינתיים במאמר הזה אני אדבר על הכוח העצום הקיים במותג חזק, גם כלפי הלקוחות, גם כלפי הספקים, מול העובדים ובעיקר מול המתחרים.

הכוח בשוק רווי

למותג חזק יש את היכולת לדרוש מחירים מעל הממוצע המבוקש, גם בשוק רווי מתחרים. אתם יכולים לראות את זה בתחום האופנה למשל, למה חולצה של נייקי יכולה לעלות 150 ש"ח וחולצה אחרת לא ממותגת עם אותו הרכב בד יכולה לעלות 50 ש"ח?

הסיבה היא בגלל שנייקי זה מותג, הערך שלו גבוה בעיני הלקוחות שקונים אותו. מעבר לערך שלו, ישנם מותגים שנתפסים כסמל סטטוס, כך שמי שלובש אותם (לדוגמא בתחום האופנה )מייצג מעמד מסוים.

הכוח על המפיצים

מותג חזק שולט על המפיצים שלו ולא להפך, מותג בעל ערך יכול לקבוע לעצמו את התנאים או להתמקח עם המפיצים שלו,

לדוגמא חנות נעליים ללא הנעליים של נייקי יכולה לאבד המון לקוחות פוטנציאלים שאוהבים ומחפשים את המותג.



דוגמא נוספת על הכוח שיש למותג חזק מול המפיצים שלו, למי יתן הסופר את המקומות הטובים והבולטים במדף? למותג חזק ומוכר או חברה קטנה ולא מוכרת? ברור שלמותג חזק!

הכוח על המתחרים

מותג חזק מקשה על מתחרים לחדור לשוק. מותג חזק בדרך כלל תופס נתח שוק גדול וצובר המון לקוחות אוהדים של המוצרים או השירותים שלו, מה שמקשה על מתחרים אחרים להיכנס לשוק.

למותג חזק יש כוח חשיפה גדול יותר בערוצי התקשורת והסיקורים. בדרך כלל כתבים מסקרים ומראיינים מותגים גדולים, מהלך שגורם לחשיפה גדולה למותג.

הכוח במיקרו

בסופו של דבר הכוח של מותג חזק מקנה לו חוזק וחוסן כלכלי עוצמתי הרבה יותר מאשר עסק שהוא לא מותג, כך שגם הרווחיות של מותג היא הרבה יותר גבוהה מסתם עסק וגם הנפילות וההפסדים הם יחסית מינוריים.

אם אהבתם את המאמר אתם מוזמנים לשתף אותו. אם אתם לא רוצים לפספס את הסרטון שבו אני מסביר איך לבנות מותג חזק בעידן של היום, אני מזמין אתכם לעקוב אחרי הערוץ שלי ביוטיוב

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי חדש באתר

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

סוגי מטרות עסקיות

סוגי מטרות עסקיות

ללא מטרות יהיה מאוד קשה למדוד את התקדמות ואפקטיביות העסק. שאנחנו מתקדמים לעבר המטרות שהצבנו, העסק שלנו אפקטיבי יותר. אם עוד לא קראתם את המאמר בנושא מטרות ויעדים, זה הזמן לקרוא! במאמר הזה נדבר על שלושת סוגי המטרות המרכזיות בעולם העסקים.

קרא עוד »
מהו מיצוב

מהו מיצוב של מותג

המיצוב שלכם יכול להרים את העסק שלכם למעלה או להוריד אותו למטה. במאמר נדבר על המושג "מיצוב", על החשיבות שלו בתהליך השיווקי של העסק ונלמד כיצד יוצרים מיצוב חיובי לעסק לפי הדרישות שלנו.

קרא עוד »