חשיבות מיתוג העסק בדיגיטל

מה זה מיתוג עסקי

חשיבות מיתוג העסק

זה לא משנה אם בדיגיטל או במציאות, למיתוג העסק שלנו יש המון משמעות בעיני הלקוחות הקיימים שלנו והלקוחות הפוטנציאלים של העסק שלנו, גם ברמה התודעתית וגם ברמת התת מודע.

מה זה מיתוג

מיתוג זה מכלול התכונות, הערכים, המסרים, החזון והמטרות של הארגון שבא לידי ביטוי בצורה ויזואלית, על ידי לוגו שמייצג את העסק, שימוש מותאם בצבעים, בפונטים, בסגנון, בסלוגן, בשם ועוד מגוון מרכיבים שכולם ביחד לוקחים חלק ביצירת המיתוג של העסק.

תפקידו של המיתוג

למיתוג העסק יש תפקיד הרבה יותר גדול מסתם להיראות יפה בעיני הצופה.

המיתוג שלנו אחראי ליצירת הרושם של העסק שלנו בעיני כל מי שרואה אותו. המיתוג הוא מאין הרושם הראשוני של העסק שלך.

מיתוג ורושם ראשוני

אם הייתה לכם פגישה עם לקוח גדול והייתם רוצים ליצור עליו רושם חיובי, רושם של אדם מקצועי, אמין, יוקרתי וכו. הייתם לובשים את הבגדים הכי יפים שלכם, שמים תכשיטים, מתבשמים ומגיעים רבע שעה לפני הפגישה. 

כל זה כדי ליצור רושם מסוים על הצד השני. אותו תפקיד יש גם למיתוג העסק שלך.

לצבעים שאתם משתמשים, לשם של העסק, לסלוגן, לפונט, לסגנון, לכל אלה יש משמעות רבה וכל אחד מהפרמטרים משדר מסר מסוים ללקוח.

איך המיתוג מעביר מסר?

ישנם מסרים המועברים אלינו באופן לא מודע ומשפיעים עלינו בפן הפסיכולוגי, לדוגמא:
שימוש בצבע הכתום, משדר אמינות, יצירתיות ושמחה 
שימוש בצבע הירוק, משדר צמיחה, רעננות והתחדשות


וישנתם מסרים המועברים אלינו באופן מודע ומשפיעים על ההחלטות שנקבל. לדוגמא:
אם לעסק שלך יש מיתוג/לוגו ישן, הלידים שלך יפרשו את העסק שלכם כעסק מיושן, לא חדשני, לא רלוונטי, פרימיטיבי, לא מצליח (הרי מה ההיגיון להשאיר מיתוג מיושן) וכד'…

התוצאה של התובנות האלה ידועות מראש, הלקוחות יעדיפו לקנות מהמתחרה עם המיתוג שמשדר בדיוק את התכונות ההפוכות.

לסיכום

מיתוג העסק זאת עבודה לא פשוטה שדורשת מקצועיות, ניסון ומיומנות על מנת להציג את כל מכלול תכונות ואופי העסק בצורה ויזואלית.

לכן מומלץ להיעזר במעצבים גרפיים מקצועיים, אם אתם צריכים למתג את העסק שלכם, אני רוצה להזמין אתכם לדבר עם מחלקת העיצוב והמיתוג שלנו, שם תוכלו לקבל מעטפת רחבה, מקצועית ואמינה ששמה אתכם במרכז.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »