ההבדל בין שיווק לפרסום

הקשר וההבדל בין שיווק לפרסום

הקדמה

הגיע הזמן לעשות סדר, הרבה בעלי עסקים  לא באמת מבינים מה ההבדל בין שיווק לפרסום, דבר היוצר בלבול וגורם לקבלת החלטות שגויות שמובילות לפעולות שגויות בעסק.

מהו שיווק?

שיווק זה תהליך עסקי שמורכב מכמה מחלקות שונות שמטרת העל של תהליך זה היא להביא ולהנגיש את המוצרים או השירותים של העסק ללקוחות פוטנציאלים. תהליך השיווק מורכב ממספר מחלקות שונות:

מחלקת מכירות, מחלקת יחסי ציבור, מחלקת קריאייטיב ותוכן, מחלקת מיתוג, מחלקת הפרסום (ארחיב בהמשך). כל המחלקות האלה ועוד מגוון רחב, נכללות תחת תהליכי השיווק.

מהו פרסום?

פרסום הוא מחלקה בתוך המערכת השיווקית של העסק, מטרת הפרסום היא הקמת ערוצים שבעזרתם נוכל להגיע לקהל המטרה שלנו.


פרסום זה עולם שלם בפני עצמו, כיום קיימות מאות אופציות לפרסום העסק. בין אם אתם משווקים בעצמכם ובין אם אתם נעזרים באנשי שיווק חיצוניים,

תפקידו של המערך השיווקי הוא לאבחן את ערוצי הפרסום האפקטיביים ביותר עבור העסק וקהל המטרה ולפרסם בהם. שיווק חכם של העסק מושתת על פרסום הנוגע או מדבר ישירות אל קהל היעד שלנו.

הקשר בין שיווק לפרסום

פרסום הוא חלק משמעותי בשיווק העסק, לא קיים מערך שיווקי מצליח ללא פרסום ולכן כשאנחנו מאבחנים את המטרה השיווקית שלנו, אנחנו חייבים להתייחס גם לערוצי הפרסום הנגישים לנו ולמצוא את הערוצים האפקטיבים ביותר לקידום המטרה השיווקית של העסק.

אם אתם רוצים שנקים עבור העסק שלכם מערך שיווקי מנצח שיוביל את העסק שלכם ישר למטרה השיווקית, היכנסו למחלקת השיווק והפרסום שלנו, תשאירו הודעה ובואו נתחיל לעבוד!

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »