העובדים כנכס אסטרטגי

איך העובדים שלנו עשויים לעזור לעסק לגדול?

הקדמה

המאמר הזה מיועד לבעלי עסקים ומנהלים שמנהלים לפחות 5 עובדים. במאמר הזה נדבר על ההיתרונות של העובדים שלנו בעסק (מעבר לתפקידם הייעודי) ועל היכולת שלהם לסייע לנו בקבלת החלטות וביצוע פעולות אסטרטגיות בעסק שלכם.

קצת יותר מידע מלמטה

יש משהו אחד שהיה עוזר לכל בעל עסק לפתור בעיות שצצות, לקבל החלטות נבונות ולפעול בצורה האסטרטגית בעסק. הדבר הזה נקראה "מידע".

אם היה מגיע לידכם מידע שהמוצר שאתם מספקים לא מגיע כל כך מהר לבית הלקוח. איך הייתם נוהגים?
האם הייתם מקבלים החלטה לייעל את מערך המשלוחים של העסק שלכם על ידי ביצוע פעולות שיקצרו את זמני המשלוחים בעסק? כל זה על מנת לפתור את בעיית המשלוחים שמתעכבים, נכון?

זה מאוד תלוי במבנה העסק ובתפקידים המוטלים על כל אחד מהעובדים אבל לרוב בעסקים בעלי 5 עובדים ויותר, בדרך כלל לבעל העסק עסוק במיליון ואחת דברים הקשורים בניהול השוטף של העסק וכך הוא מפספס המון בעיות קטנות שברגע שמגלים אותם בזמן אפשר להשתלט עליהם ולהימנע משריפות גדולות שיכולות לפרוץ בתוך העסק.

ההיתרונות של העובדים שלכם

כאן נכנסים לתמונה העובדים שלכם, אותם עובדים בעלי תפקידים מגוונים ושונים. אלה בעלי השכלה ומקצוע ואלה "הזוטרים" ביותר.

העובדים שלכם שעובדים באופן ישיר מול הלקוחות, מול הספקים והמערכות והמחלקות השונות בעסק.


העובדים שלכם מקבלים המון מידע שיכול לסייע לכם לשיפור, ייעול וקידום העסק שלכם, גם באופן פנימי (בתוך העסק) וגם באופן חיצוני (מול גורמים חיצוניים).

סיעור מוחות

זאת הסיבה שהעובדים שלכם בעסק יכולים להוות עבורכם כנכס אסטרטגי, בעזרת המידע שתקבלו מהם על הלקוחות שלכם, על הספקים שלכם, על העובדים שלכם, המערכות העסק ועוד.

אותו מידע שתקבלו מהם יוכל לעזור לכם בשיפור יכולת קבלת ההחלטות שלכם בעסק ולשיפור תוצאות מוגדרות כמו שיפור רמת שביעות רצון הלקוחות, קיצור זמן אספקת המוצר או המענה ללקוחות ועוד..

אתם בתור המנהלים, חייבים לעשות פגישות סיורי מוחות עם העובדים שלכם, אחת לכמה זמן, כדי לקבל מהם את מידע חיוני שיוכל לעזור לכם לקדם את העסק.

ניתן לעשות זאת על ידי הכנת שאלון קצר שכול מגוון שאלות הקשורות לגורמים פנימיים וחיצוניים של העסק. השאלון יעבור באופן אישי לכל עובד על מנת שימלא את התשובות, ולאחר מכן המנהל יעבור על התשובות של העובדים מולם בתהליך סיעור מוחות הכולל התייעצות עם העובדים. (גם לחלק של ההתייעצות יש השפעה פסיכולוגית חיובית על העובדים).

לסיכום

תקפידו לבצע את את פגישות סיעורי מוחות עם העובדים שלכם בתאריך קבוע בכל שבוע, חודש וכ'ד, תדרבנו את העובדים שלכם "לחפש" בעיות או סיטואציות לשיפור ולייעול, תגרמו להם להיפתח ולדבר באופן חופשי בסיעורי מוחות והכי חשוב תקבלו את המידע שאתם מקבלים מהם ותבצעו פעולות לשיפור, ייעול וקידום העסק שלכם.

אם לא יצא לכם לקרוא את המאמר שמסביר על כמות העובדים הדרושה בעסק על מנת להיות פרודוקטיבי, לחצו כאן.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »