כמות ערוצי שיווק בעסק

כמה ערוצי שיווק העסק שלנו צריך?

הקדמה

אם לא ראיתם את המאמר הקודם שבו אני מסביר מהן ערוצי שיווק ומה חשיבותם, אני ממליץ לכם לקרוא אותו. התשובה לשאלה "כמה ערוצי שיווק העסק שלנו צריך?" היא תשובה שמשתנה בין עסק לעסק ותלויה לרוב בקהל היעד של העסק אבל העיקרון דומה בין כולם.

העיקרון

ככל שיהיו לכם יותר ערוצי שיווק רלוונטים ואפקטיבים, כך יגדלו כמות הלקוחות הפוטנציאלים שיגיעו לעסק שלכם ולכן אסור להסתמך על מספר קטן של ערוצי שיווק.

כמובן שהכל בהתאם לעסק ולקהל היעד, אם הקהל שלך מצומצם ומוגבל גיאוגרפית, גם ערוצי השיווק יהיו מוגבלים.

ההשפעה של ערוצי שיווק מצומצמים

אני רואה עסקים שיש להם נוכחות בערוץ שיווקי אחד בלב.

לדוגמא עסק בעל אתר אינטרנט (שבדרך כלל גם לא מעודכן מבחינת התוכן)ללא דף פייסבוק, אינסטגרם או נוכחות כלשהי בערוץ שיווקי אחר.


במקרה כזה בעל העסק עשוי להפסיד המון לקוחות רלוונטים שנמצאים בערוצי שיווק אחרים.

הרלוונטיות של ערוצי השיווק עבור העסק

חשוב להדגיש שאנחנו לא צריכים להשתמש בערוצים לא רלוונטים, ערוצים שלא פונים לקהל היעד שלנו שהוגדר על פי התוכנית השיווקית של העסק שלנו, כי במקרה כזה אנחנו נבזבז המון כסף, אנרגיה וזמן על ערוץ שלא יביא לנו תוצאות בסופו של דבר.

פיזור סיכונים

מעבר לכמות הלקוחות שנקבל במקרה של ריבוי ערוצי השיווק אנחנו צריכים גם תמיד לחשוב כמה צעדים קדימה ולצפות סיטואציות שעלולות לפגוע בנו ובעסק שלנו.

לדוגמא, אם יש לנו 2 ערוצי שיווק בלבד, פייסבוק ואינסטגרם שבמקרה הם בבעלות של אדם אחד. החברה יכולה לעשות איזשהו שינוי בפלטפורמה (כמו שהיא עושה כל כמה זמן), לדוגמא שינוי באלגוריתם כך שהפוסטים שלנו יחשפו לפחות אנשים, מה שיכול להשפיע עלינו ועל הערוץ השיווקי שפועל מתוך הפלטפורמה שלהם.

ולכן כדאי תמיד לפזר את הסיכונים במקרה של שינויים שיהיו לרעתנו נוכל לפזר את הסיכון על ידי הקמת מספר ערוצי שיווק שונים.

אם אתם רוצים שנקים עבור עסק שלכם תשתית שיווקית מותאמת אישית לפי צרכי העסק, השאירו פרטים למחלקת השיווק והפרסום שלנו ואנחנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »