מודל CVP לקבלת החלטות

קבלת החלטות על פי מודל CVP

הקדמה

מודל CVP נלקח מתחום החשבונאות הניהולית. המודל ייתן לנו מידע חיוני ויעזור לנו לקבל החלטות חשובות בעסק. כמו: כמה מוצרים עלינו למכור כדי להגיע לרווח שנגדיר? כמה רווח נעשה שנמכור כמות מסוימת של מוצר, באיזה מחיר אנחנו צריכים למכור, ועוד. במאמר הזה נלמד על מודל CVP.

הנחות יסוד של המודל

המודל מתבסס על היכולת למיין את העלויות, לעלויות משתנות ועלויות קבועות ועל מושג התרומה שעליו ארחיב בהמשך.

התנהגות העלויות ומחירי המכירה היא התנהגות לינארית, ז"א שבכל רמת ייצור, העלות המשתנה ליחידה קבועה, מחיר המכירה הוא קבוע, סך העלויות הקבועות הוא קבוע.

כלומר, לא יהיה ניתן לשנות את מחיר המוצר או את העלויות הקבועות/המשתנות, במשך כל תקופת החישוב (שנה, רבעון, חצי שנה).

אין ייצור למלאי, ז"א שכל היחידות המיוצרות נמכרות בסוף התקופה. כלומר, כמות היחידות של המוצרים לא יכולה לגדול במהלך התקופה מעבר למה שנגדיר/מוגדר במודל.

פרמטרים לחישוב

לצורך ביצוע החישוב נצטרך מספר נתונים:
עלות משתנה ליחידה – מה העלות המשתנה שלנו פר יחידה אחת. לדוגמא, תשלום שכר עובדים לצורך סיפוק המוצר. על סך 150 ש"ח פר מוצר.

עלות קבועה הכוללת – מה העלות הקבועה שלנו לתקופת החישוב. לדוגמא, תשלום שכירות שנתית למבנה.
לדוגמא, אנחנו משלמים 20,000 שכירות בחודש, ו240,000 ש"ח בשנה.

מחיר המוצר – מחיר המכירה של המוצר הנמכר ללקוחות.

אופן החישוב

הנוסחה כוללת הוצאות מס הכנסה. כלומר, נדרש להציב את סכום הרווח שאנחנו רוצים להשיג לאחר הוצאות מס. החישוב מתבצע באופן הבא:

העלויות הקבועות שלנו ועוד הרווח הנדרש חלקי 1 פחות אחוז המס, את התוצאה נחלק במחיר המוצר פחות העלויות המשתנות שלנו פר מוצר.

נציב בנוסחה את הנתונים מהפסקה הקודמת ונקבע שמחיר המוצר הוא 1500 ש"ח. והרווח הנדרש הוא 500,000 ש"ח.


כלומר, נדרש למכור 487 מוצרים על מנת להגיע לרווח של 500,000 ש"ח. התחלתם כבר את המהלך השיווקי? אם עדיין לא, זה הזמן לדבר עם מחלקת השיווק והפרסום שלנו.

לסיכום

השתמשו במודל CVP לצורך חישוב נתונים במטרה לקבל החלטות נכונות בעסק. תוכלו לחשב גם באופן הפוך. (להציב כמות ולקבל את הרווח שתקבלו מאותה כמות). אם אתם רוצים שנעזור לכם להטמיע את המודל בעסק שלכם, השאירו פרטים במחלקת הייעוץ והליווי שלנו.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »