עקרון הפארטו

מהו עקרון הפארטו

מייסד העקרון

עֶקרון פארטו, הידוע גם בשם כלל 80-20, הוא כלל שנוסח על ידי הכלכלן האיטלקי וילפרדו פארטו שעסק בחקר פערים כלכליים. העקרון לא נוגע רק בעסקים אלא במגוון תחומים במהלך החיים של אדם ממוצע.

עקרון הפארטו בעסקים

עקרון הפארטו מוכיח ש80% מפעילות מסוימת, מקורה ב – 20% מהגורמים הפעילים. לדוגמא, בעסק ממוצע, כ-20% מהלקוחות, מייצרים כ-80% מההכנסות או 80% מהבעיות נמצאות ב-20% מהגורמים.

יישום עקרון הפארטו בעסק

המשמעות של עקרון זה היא שאנחנו בתור בעלי עסקים, חייבים להתמקד ב20% הרלוונטים עבורנו ולא ב80%. לדוגמא, כאשר אנו עוסקים בשימור לקוחות, נקדיש מאמץ גדול במיוחד לשימור הלקוחות שנמצאים בקבוצת 20% הלקוחות הגדולים. הצלחה במאמץ זה פירושה שימור של 80% מההכנסות.

גם בשלב השיווק של העסק, עלייך לפנות לקהל יעד שמהווה 20% מכלל השוק ושיכניס לעסק שלכם 80% מההכנסות.

איך תדעו מי הם אותם ה20% של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם שיהוו 80% מההכנסות שלכם? בעזרת בניית תכנית שיווקית וביצוע חקר שוק נרחב.

יישום של עקרון זה יחסוך לכם הרבה כסף, זמן, אנרגיה ומשאבים.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי חדש באתר

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

סוגי מטרות עסקיות

סוגי מטרות עסקיות

ללא מטרות יהיה מאוד קשה למדוד את התקדמות ואפקטיביות העסק. שאנחנו מתקדמים לעבר המטרות שהצבנו, העסק שלנו אפקטיבי יותר. אם עוד לא קראתם את המאמר בנושא מטרות ויעדים, זה הזמן לקרוא! במאמר הזה נדבר על שלושת סוגי המטרות המרכזיות בעולם העסקים.

קרא עוד »
מהו מיצוב

מהו מיצוב של מותג

המיצוב שלכם יכול להרים את העסק שלכם למעלה או להוריד אותו למטה. במאמר נדבר על המושג "מיצוב", על החשיבות שלו בתהליך השיווקי של העסק ונלמד כיצד יוצרים מיצוב חיובי לעסק לפי הדרישות שלנו.

קרא עוד »