עקרון הפארטו בעסקים
עקרון הפארטו מוכיח ש80% מפעילות מסוימת, מקורה ב – 20% מהגורמים הפעילים. לדוגמא, בעסק ממוצע, כ-20% מהלקוחות, מייצרים כ-80% מההכנסות או 80% מהבעיות נמצאות ב-20% מהגורמים.
יישום עקרון הפארטו בעסק
המשמעות של עקרון זה היא שאנחנו בתור בעלי עסקים, חייבים להתמקד ב20% הרלוונטים עבורנו ולא ב80%. לדוגמא, כאשר אנו עוסקים בשימור לקוחות, נקדיש מאמץ גדול במיוחד לשימור הלקוחות שנמצאים בקבוצת 20% הלקוחות הגדולים. הצלחה במאמץ זה פירושה שימור של 80% מההכנסות.
גם בשלב השיווק של העסק, עלייך לפנות לקהל יעד שמהווה 20% מכלל השוק ושיכניס לעסק שלכם 80% מההכנסות.
איך תדעו מי הם אותם ה20% של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם שיהוו 80% מההכנסות שלכם? בעזרת בניית תכנית שיווקית וביצוע חקר שוק נרחב.
יישום של עקרון זה יחסוך לכם הרבה כסף, זמן, אנרגיה ומשאבים.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!