עקרון הפארטו

מהו עקרון הפארטו

מייסד העקרון

עֶקרון פארטו, הידוע גם בשם כלל 80-20, הוא כלל שנוסח על ידי הכלכלן האיטלקי וילפרדו פארטו שעסק בחקר פערים כלכליים. העקרון לא נוגע רק בעסקים אלא במגוון תחומים במהלך החיים של אדם ממוצע.

עקרון הפארטו בעסקים

עקרון הפארטו מוכיח ש80% מפעילות מסוימת, מקורה ב – 20% מהגורמים הפעילים. לדוגמא, בעסק ממוצע, כ-20% מהלקוחות, מייצרים כ-80% מההכנסות או 80% מהבעיות נמצאות ב-20% מהגורמים.

יישום עקרון הפארטו בעסק

המשמעות של עקרון זה היא שאנחנו בתור בעלי עסקים, חייבים להתמקד ב20% הרלוונטים עבורנו ולא ב80%. לדוגמא, כאשר אנו עוסקים בשימור לקוחות, נקדיש מאמץ גדול במיוחד לשימור הלקוחות שנמצאים בקבוצת 20% הלקוחות הגדולים. הצלחה במאמץ זה פירושה שימור של 80% מההכנסות.

גם בשלב השיווק של העסק, עלייך לפנות לקהל יעד שמהווה 20% מכלל השוק ושיכניס לעסק שלכם 80% מההכנסות.

איך תדעו מי הם אותם ה20% של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם שיהוו 80% מההכנסות שלכם? בעזרת בניית תכנית שיווקית וביצוע חקר שוק נרחב.

יישום של עקרון זה יחסוך לכם הרבה כסף, זמן, אנרגיה ומשאבים.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »