ניהול משא ומתן הוא כלי הכרחי לכל מי שנמצע בסביבה עסקית במטרה לגרום לצד השני להיות כפוף לאינטרסים ולרצונות של הארגון. יחד עם זאת ניהול משא ומתן הוא תהליך מורכב שדורש מיומנויות וטכניקות נרחבות הניתנות ללמידה.
קורס ניהול משא ומתן יכשיר וילמד אתכם להתמודד עם תהליך המשא ומתן בסביבה העסקית ויקנה לכם כלים ייחודיים להתמודדות עם הפער בין המתוכנן למציאות דינמית המאפיינת את העידן החדש.
פירוט על הקורס
רוב בעלי העסקים מנהלים משא ומתן כל הזמן מול הספקים, העובדים, הלקוחות ואפילו בחיים באישיים שלהם, לכל אחד מאיתנו יש עמדה ורצון מסוים במגוון תחומים, חלק מהרצונות ועמדות שלנו קריטיות להצלחה העסקית שלנו, ולכן ברגע שיש לנו ידע המקנה לנו יתרון על פני הצד השני בניהול המשא ומתן, הסיכויים להביא את הצד השני לרצונות ועמדות שלנו גבוה יותר.
קורס ניהול משא ומתן נוצר במטרה לתת ידע פרקטי וכלים מקצועיים ליזמים, בעלי עסקים ומנהלים, להתמודדות עם סיטואציות משא ומתן מורכבות והובלת העסק להצלחה משגשגת על פי האינטרסים האירגוניים.
תוכן הקורס
- אסטרטגיות וטקטיקות מובילות במשא ומתן – על מנת שנוכל להביא את הצד השני כמה שיותר קרוב לאינטרסים שלנו, אנחנו צריכים להשתמש באסטרטגיות וטקטיקות מתקדמות. בקורס נלמד איך לנהל את תהליך המשא ומתן ולהוביל את הצד השני בעזרת אסטרטגיות וטקטיקות.
- תשתיות לניהול משא ומתן מוצלח – בכל תהליך משא ומתן יש מספר מרכיבים קריטיים המשפיעים על המטרה הסופית שלנו בניהול המשא ומתן, המרכיבים הם: אמון, יחסים, כוח או אינטרס. בקורס נלמד איך לנהל את המרכיבים ולהוביל את המשא ומתן למטרה שלנו.
- עקרונות תכנון והכנה למשא ומתן – הטעות הנפוצה ביותר של אנשים שניגשים לתהליך משא ומתן היא שהם לא מתכוננים ומכינים את עצמם לקראת המעמד. כמו בכל תחום, תכנון והערכות הם חלקים קריטיים המשפיעים על ההצלחה. בקורס נלמד איך להיערך ולתכנן את תהליך המשא ומתן שלנו.
- מורכבות הגורם האנושי בתהליך – לגורם האנושי יש המון הפתעות, חלקם טובות וחלקם לא, וזה הגורם העיקרי למורכבות בתהליך המשא ומתן. בקורס נלמד להכיר את סוגי הבעיות שיכולות לצוץ ואיך להתמודד עם מורכבות הגורם האנושי.
- חשיבות הגמישות וההקשבה – במקרים מסוימים בהתאם לכוח המיקוח שלנו בתהליך המשא ומתן אנחנו נהיה הצד שיצטרך להתגמש כדי להגיע לעמק השווה, גם בגמישות צריך שיהיה מקסימום אפשרי. בקורס נלמד איך בעזרת הקשבה והתגמשות (נכונה) נגיע לעמק השווה בתהליך המשא ומתן.