מודל מאסלו בשיווק

איך המודל יכול לעזור לנו לשווק את העסק?

הקדמה

המודל של אברהם מאסלו מתחבר לעולם העסקי בכמה מקומות שונים. במאמר הזה נלמד על הקשר של מודל מאסלו לעולם השיווק והפרסום. נלמד איך על פי המודל נוכל לשווק בצורה אפקטיבית ויעילה יותר על ידי הבנת הפסיכולוגיה של צרכני האדם.

הצורך

בסופו של דבר אנחנו, בעלי העסקים עונים על צורך מסוים של הלקוחות הפוטנציאלים. זה יכול להיות צורך בסיסי כמו אוכל, וזה יכול להיות צורך של ביטחון כמו מערכות בטיחות ברכב.

מודל מאסלו מתקשר בנושא של שיווק באופן כזה שהוא מדרג את הצרכים של בני האדם לפי היררכיה מסוימת. זאת אומרת שבני האדם מונעים על ידי צרכים מסוימים המסודרים בצורה היררכית.

כלומר, כל אדם מתחיל מהצרכים הבסיסיים ביותר ולאט לאט עולה בדרגים של המודל עד שהוא מגיע לצרכים הנעלים והמובחרים יותר. (רמז: הגשמה עצמית).

מודל מאסלו

ברגע שנמקם את הצורך שאנחנו מספקים בעסק שלנו ללקוחות הפוטנציאלים באחד משלבי מודל מאסלו.

נוכל לשווק בצורה אפקטיבית ויעילה יותר, נוכל לדבר (בעקיפין) על הצורך אותו אנחנו מספקים וכך הלקוחות יבינו את המסר בצורה טובה יותר. באופן ישיר ובאופן עקיף (בתת מודע).

מדרג מאסלו בנוי באופן הבא:

  1. בחלק הראשון, בבסיס הפירמידה, מצויים הצרכים הבסיסיים, שהם הצרכים הפיזיולוגיים בשינה, אוכל, שתייה, אוויר לנשימה וכדומה.

  2. בחלק השני של הפירמידה, מצויים צורכי הביטחון, כמו הצורך במקום לישון בו, הצורך בביטחון תעסוקתי, בביטחון בריאותי וכדומה.

  3. בחלק השלישי מצוי הצורך בהשתייכות. זהו כבר צורך חברתי, וכולל את הרצון להשתייך ולהיות חלק מקבוצה, לאהוב ולהיות נאהב. שלב זה קשור לגיבוש הזהות העצמית.

  4. בחלק הרביעי מורכב מהצורך בהערכה חברתית. זהו צורך להרגיש מכובד ולהגיע למעמד, להערכה ולהכרה חברתית.

  5. בחלק החמישי והאחרון, קצה הפירמידה, זה הצורך במימוש עצמי. יכולתו של אדם להביא לכלל מימוש את כישוריו הייחודיים ולבטא את הפוטנציאל האישי הטמון בו.

לסיכום

רגע לפני שאתם יוצאים למהלך שיווקי, תמקמו את המוצר או השירות שאתם מספקים, על מדרג מאסלו.
הדגישו את הצורך שעליו אתם עונים לפי מדרג מאסלו. לדוגמא, חברת ביטוח בריאות שפונה לחלק השני במדרג יכולה להדגיש את הצורך בביטחון ואת הפתרון שהחברה עונה עליו.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו. 

רוצים לקבל מאמר חדש מהעולמות העסקיים בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »