למה זאת טעות לגייס לקוחות חדשים?
העניין הוא שהרבה חברות גדולות וגם עסקים קטנים מנסים תמיד לגייס עוד לקוחות חדשים, ולא שמים דגש על הלקוחות הקיימים שלהם, על הבעיות/הרצונות שלהם, על השימור שלהם, שזה נושא אחר בפני עצמו.
שאתם בתור בעלי עסקים מתמקדים בגיוס לקוחות חדשים ולא מעניקים תשומת לב לשימור הלקוחות הקיימים, לריצוי ולתפעול שותף שלהם, אתה אוטומטית תפספסו הרבה לקוחות קיימים, נאמנים וטובים, כאלה שמכירים אתכם ואת המוצרים או השירותים שלכם.
איך זה פוגע בעסק?
זו טעות שתגרום לכם לבזבז המון כספים על שיווק וגיוס מכיוון, שאתם לא שמים דגש על הלקוחות הקיימים שלכם, אותם לקוחות שהשקעתם הרבה כספים בשביל לגייס אותם אליכם אתם גם עלולים לפספס אותם לגרום להם לעזוב למתחרים שלכם ואתם גם מפספסים ערוץ שיווקי נוסף שהוא הפה של הלקוחות הקיימים שלכם.
שלקוחות מקבלים שירות טוב הם ימליצו עליכם ולכן שאתם עסקים רק בלגייס ולא שמים לב לבעיות או לטענות של הלקוחות הקיימים שלכם אתם מפחיתים מרמת השירות שלכם כלפיהם. והם? תהיו בטוחים שהם לא יעריכו את זה….
מעבר לזה שבמקרה כזה אתם תכניסו את העסק שלכם ללופ קבוע של השקעת כספים רק בגיוס ומבחינה כלכלית זה לא משתלם.
דוגמא מהחיים
אפשר לראות את הדוגמא הכי טובה שהיא חברות כבלים גדולות שתמיד מנסות רק לגייס עוד ועוד לקוחות על ידי משווקים שמתקשרים אליכם באמצע היום כדי להציע לכם להצטרף, אבל בתכלס השירות שלהם כלפי אותם לקוחות קיימים הוא לא השירות שהיית רוצים לקבל מחברה גדולה.
לסיכום
העצה שלי היא לחלק את התקציבים, המערכות והכוח אדם גם לטיפול בלקוחות הקיימים וגם לגיוס לקוחות חדשים. אם אתם צריכים עזרה בייעול מערך הכוח אדם בעסק שלכם, אני רוצה להזמין אתכם לדבר עם מחלקת הייעוץ והליווי שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!