סוגי מטרות שיווקיות

על פי מודל מדרג ההשפעות

הקדמה

בחלק הראשון של בניית התוכנית השיווקית אנחנו נגדיר את המטרה השיווקית ונפעל לאורך כל המהלך השיווקי על פי המטרה שהגדרנו. איך נדע איזה מטרה שיווקית אנחנו צריכים להגדיר? במאמר הזה נלמד את מודל ההשפעות שיעזור לנו להגדיר מטרה שיווקית יעילה ומותאמת.

המטרה השיווקית

המטרה השיווקית תהיה אבן הדרך שלנו שאליה נרצה להגיע בתום המערך השיווקי שלנו. היא תעזור לנו לבחון את, יכולת התקדמות שלנו, קצב ההתקדמות שלנו ואת אפקטיביות המהלך השיווקי.

באופן כללי, רוב האנשים יגידו שהמטרה שלהם היא למכור, וזה נכון. על פי מודל מדרג ההשפעות אנחנו בתור משווקים חייבים להעביר את הלקוחות הפוטנציאלים תהליך שבסופו הם יקבלו החלטה ויקנו את המוצר או השירות שלנו. 

מודל מדרג ההשפעות

מודל מדרג ההשפעות מתאר את שלבי המטרות השיווקיות.

אנחנו בתור משווקים צריכים להעביר את הלקוחות הפוטנציאלים על מנת שהם בסופו של דבר יחליטו לקנות מאיתנו.

בקטע הבא נפרט על סוגי המטרות המוצגות במודל:

שלב ראשון – חשיפה – כידוע, ללא תהליך של חשיפה שום עסק לא יוכל להתקיים. המודל מדבר פה על חשיפה סטנדרטית של המותג, המוצרים/השירות שלו.

שלב שני – מודעות – בשלב הזה המטרה היא לחדור למודעות של הצרכן. כלומר לגרום לצרכן להיות מודע למותג ולשירותים/מוצרים שלו, לשם של המותג, לפעילות שלו וכו'.

שלב שלישי – הבנה – בשלב הזה הצרכן מבין בדיוק לאיזה תחום שייך המותג, במה הוא עוסק, איזה מוצרים הוא מספק, מה המחירים של המוצרים או השירותים וכו'.

שלב רביעי – חיבה – בשלב הזה אנחנו נכנסים לשלב ההשפעה הרגשי שבו אנחנו גורמים לצרכן לפתח רגשות חיוביים למותג. לדוגמא, הצרכן אוהב את הטעם של המוצר, הצרכן אוהב את האווירה במקום. כמובן שהמטרה שלנו היא שהרגשות יהיו חיוביים.

שלב חמישי – העדפה – בשלב הזה המטרה היא לגרום לצרכן להעדיף לקנות מהמותג שלנו. הוא לא רק אוהב אותו אלא גם הוא מבין שהעדיף לו לרכוש מאיתנו.

שלב שישי – כוונת רכישה – בשלב הזה אנחנו לשלב ההשפעה ההתנהגותית שבו אנחנו גורמים ללקוח לקבל החלטה לרכוש את המוצר. כלומר, הצרכן אומר שהוא מעדיף את המותג שלנו על פני אחרים והוא מתכוון לרכוש מאיתנו או יתקיימו תנאים ספציפיים (תנאי תשלום יותר נוחים וכדומה).

שלב שביעי – רכישה – בשלב הזה אנחנו נגרום ללקוח לרכוש בפועל את המוצר או השירות שלנו אחרי שהוא עבר את כל התהליך. נסיר ממנו את החסמים שמונעים ממנו לבצע את הרכישה.

שלב שמיני – הנאמנות – בשלב הזה נגרום ללקוחות שכבר עברו את כל שלבי המודל ורכשו מאיתנו להיות נאמנים למותג ולחזור לקנות אצלנו גם בעתיד.

לסיכום

בבחירת המטרה השיווקית תעבדו לפי שלבי המודל כדי להביא לקוחות איכותיים ולמקסם את התוצאות של המהלך השיווקי. אתם תוכלו לדלג על השלבים בהתאם למעמד העסק שלכם, אך אם תדלגו על השלבים ותנסו ישר להגיע לשלב המכירה, הלקוחות יהיו נוקשים יותר.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו. רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...