אם יש לכם כישרון או מיזם בתחום שאתם אוהבים וטובים בו, ואתם רוצים לממש אותו ולקבל עצמאות מלאה לעסוק בו. פתיחת עסק זאת הדרך הטובה ביותר לפיתוח ומינוף היכולות שלכם.
עסק מוצלח יעזור לכם לממש את הפוטנציאל שלכם להגשים את עצמכם אך יחד עם זאת, ניהול והקמת עסק מצליח זה לא דבר פשוט, במיוחד בעידן התחרותי של היום ואם אין לכם את הידע והכלים הדרושים סביר להניח שהעסק שלכם ייפול.
בקורס מיומנות הניהול אתם תקבלו ידע וכלים פרקטיים להקמה וניהול עסק מצליח. הקורס מקיף וכולל בתוכו מגוון שיעורים רחב שיקנו לכם ידע פרקטי, משלב הקמת העסק ועד לשלבי ניהול שוטף של מחלקות העסק.
מומלץ ללמוד בנוסף את קורס שיווק ופרסום, כדי לקבל כלים לניהול מערך שיווקי בעסק.
פירוט על הקורס
קורס מיומנות הניהול נוצר במטרה לתת ידע פרקטי וכלים מקצועיים ליזמים ובעלי עסקים בבנייה, ניהול, התמודדות עם מצבים מורכבים והובלת העסק להצלחה משגשגת.
בניית עסק מצליח דומה לבניית בניין למגורים, אם לא נעבוד על פי תוכנית עבודה מסודרת שכוללת חישובי מהנדסים ואנשי מקצוע מיומנים סביר להניח שהבניין יקרוס.
בדיוק כמו הבניין גם העסק שלנו עובד בצורה דומה, אם לא נעבוד לפי כללים ברורים, תוכנית, יעדים, אסטרטגיה, נוסחאות וידע שצברנו סביר להניח שהעסק יקרוס.
תוכן הקורס
- בקורס נלמד בשיעור הראשון איך לבדוק האם יש פוטנציאל בשוק שאליו אנחנו רוצים לפנות.
בין אם אנחנו רוצים להכניס מוצר חדש לקו המוצרים שלנו בעסק ובין אם אנחנו רוצים לפתוח עסק חדש מאפס, אנחנו חייבים לדעת האם שווה לנו להשקיע את המאמצים והמשאבים שלנו, נוכל לדעת זאת על ידי בדיקת היתכנות הפוטנציאל בשוק שאליו אנחנו פונים.
- בקורס נלמד בשיעור השני איך לחשב עלויות משתנות ועלויות תפעוליות קבועות בהפעלת העסק.
על מנת שנוכל לבדוק כדאיות הקמה של עסק חדש או פרויקט בתוך עסק קיים אנחנו חייבים לדעת לחשב את עלויות ההקמה והתפעול הנדרשות ולפי הנתונים נוכל לצפות את רווחי העסק או הפרויקט השנתיים, ולקבל החלטות שונות כמו תמחור השירותים / המוצרים בהתאם לעלויות וכך למנוע הפסדים בטווח הרחוק.
- בקורס נלמד בשיעור השלישי את נוסחה לבניית והגדרת מותג מנצח ותכונותיו.
מותג הוא מקבץ של כמה תחומים שביחד הם יוצרים את המותג. המותג בנוי מהסיפור, החזון, הבידול, המיתוג ומיצוב של העסק. המטרה העיקרית של הגדרת המותג היא לגרום ללקוחות שרואים את העסק
שלכם לקנות דווקא מכם. ככל שהעסק שלכם יהיה מותג גדול, השם שלו ילך לפניו הוא ימכור יותר וביותר קלות.
- בקורס נלמד בשיעור הרביעי איך לבנות חבילות שירותים / מוצרים ואיך לתמחר אותם.
המטרה של כל גוף עסקי בעולם היא למכור הרבה מהמוצרים או השירותים שלו, ובשביל למכור הרבה צריך ליצור הזדמנויות ללקוחות שלנו. בשיעור הרביעי נלמד איך לבנות חבילות משתלמות (לכם וללקוחות שלכם) של מוצרים / שירותים שאתם מספקים, ונלמד איך לתמחר נכון את המוצרים מבלי להפסיד עליהם.
- בקורס נלמד בשיעור החמישי איך להציב מטרות ויעדים שינחו אותנו בהתקדמות.
על מנת שנוכל למדוד את התקדמות העסק, אנחנו חייבים לעבוד על פי מודל של יעדים ומטרות בעסק. המטרה העיקרית של שיעור זה היא למקד אותנו ואת הפעולות בעסק לנקודה אחת ספציפית שאליה אנחנו רוצים להביא את העסק.
- בקורס נלמד בשיעור השישי איך לבנות אסטרטגיית פעולה ומערכות העסק.
בשיעור זה נלמד את ה"תכלס" , מהן הפעולות שאנחנו צריכים לבצע בעסק שלנו על מנת להוביל אותו למטרה שהגדרנו. המטרה העיקרית של האסטרטגיה היא לחבר בין כל השלבים, הפעולות, והמערכות בעסק כדי להביא את העסק למטרה. שלב האסטרטגיה הוא השלב המורכב והחשוב ביותר בעסק, האסטרטגיה משתנה מעסק לעסק וצריכה להיות מותאמת באופן ספציפי לפי מטרות העסק.