
השיטה
שיטת קבלת החלטות על פי העלות האלטרנטיבית זו שיטה הלקוחה מעולם הכלכלה. השיטה תעזור לכם לקבל החלטות מושכלות יותר מזווית ראייה שונה וקצת יותר רחבה.
השיטה הזאת תגרום לכם להבין שהחלטות קטנות, יומיומיות ולא חשובות לכאורה הן בעלות משקל גדול הרבה יותר ממה שחשבתם בהתחלה, כך שאם תיישמו את השיטה על החלטות גדולות ומשמעויות יותר בחיים העסקיים והאישיים שלכם על פי השיטה, יהיו להחלטות שלכם יתרון גדול הרבה יותר.

סדר עדיפויות
אז מה זה עלות אלטרנטיבית? העיקרון של השיטה הוא כך: "אנשים יכולים לעשות החלטות נכונות רק במידה והם מזהים את כל האפשרויות השונות שניצבות בפניהם".
כלומר רק אם תפרשו בפניכם את את כל האפשרויות, ההשלכות, היתרונות, החסרונות של המהלך שאתם רוצים לבצע, תוכלו לקבל החלטה מדויקת ונכונה יותר.
לדוגמא, אם אני בעלים של מסעדה מצליחה באזור המרכז ואני שוקל לפתוח סניף של אותה מסעדה באילת.
מהן העלויות הנלוות למהלך הזה? שאני אומר עלויות אני לא מתכוון רק לעלויות כספיות, וזה כל העניין בשיטת העלות האלטרנטיבית.
העלויות יכולות להיות: זמן שאני אצטרך להשקיע בהקמה ובנסיעות. המרחק מהמשפחה ומהחברים לתקופה מסוימת. העלות הכספית הנלוות (שכירות דירה לתקופה מסוימת, טיסות, דלק..). פרויקטים אחרים שאני "מוותר" לטובת הקמת הסניף החדש (אם אני עובד רוב הזמן בסניף המרכזי, בעקבות פתיחת הסניף החדש אצטרך להביא עובד נוסף לסניף המרכזי שימלא את החוסר שלי כעובד).
הבנתם את הנקודה. העלות האלטרנטיבית צריכה לכלול את כל הנתונים. את כל העדפות שבאות על חשבון ההחלטה שאנחנו רוצים לקבל, כאשר כל האלטרנטיבות הקיימות יהיו פרושות בפנינו נוכל לקבל החלטות מושכלות יותר.
לסיכום
רגע לפני שאתם מתכוונים לקבל החלטה מסוימת בעסק שלכם, זה יכול להיות פיתוח מוצר, שינוי ערוץ שיווקי, הקמת סניף חדש, הכנסת עובד חדש ובאופן כללי כל החלטה אפילו החלטה קטנה. תיקחו בחשבון את כל העלויות הכרוכות בהחלטה שאתם עומדים לקבל. לפי העלויות האלטרנטיביות תחליטו האם באמת כדאי לבצע את המהלך.
רוצים לבצע שינויים בעסק ולא יודעין מאיפה להתחיל? דברו איתנו ובואו נשב לקפה. רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!