רשימות דיוור ב-WhatsApp

שיווק באמצעות רשימות דיוור ב-WhatsApp

הקדמה

למי שעדיין לא יודע מה זה רשימות דיוור, אני אסביר בקצרה.
רשימת דיוור/תפוצה היא רשימה של פרטי יצירת קשר של קהל ספציפי, לרוב קהל בעל מכנה משותף. זה יכול להיות פרטי מיילים, פרטי טלפון, כתובות מגורים ועוד.

החשיבות של ניהול רשימת דיוור

מי שמנהל את רשימות הדיוור בדרך כלל יהיה גורם בעל אינטרסים מסוימים, כמו בעל עסק שרוצה לפנות לקהל לקוחות מסוים כדי להציע להם הנחות וכדומה.

כמו רשימת תפוצה של מסעדה, המכנה המשותף של כל האנשים ברשימה הוא שהם הלקוחות של המסעדה.
והאינטרס של המסעדה הוא להפנות מסרים ספציפיים לפי בחירה, לאותם אנשים בו זמנית.

בעבר הלא רחוק

בעבר הלא רחוק כשגורם רצה לשווק באמצעות רשימות דיוור הוא היה עושה זאת באמצעות מיילים. בהתחלה אחוזי הפחיתה היו גבוהים ולאט לאט הם התחילו לרדת שאנשים כבר התרגלו לקבל הודעות שיווקיות במייל.

בתקופה האחרונה נכנס שחקן חדש למגרש המשחקים של רשימות התפוצה, והוא הוואטצפ. יש המון תוכנות שמאפשרות לנו לשלוח מסרים ולבנות רשימות דיוור בוואטצפ.

היתרון בשיווק ב-WhatsApp

לדיוור ברשימות תפוצה יש כמה מטרות, הבולטות ביניהן הן:

1. לתת הצעה שיווקית – במידה ואתם רוצים לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם.
בדרך כלל ההודעות פה יהיו בעלות אופי שיווקי ויכללו הצעה מפתה ללקוחות.
תדירות שליחת ההודעות במקרה כזה בדרך כלל תהיה גבוהה.

2. לחדור לתודעה של הלקוח – במידה ואתם רוצים לטפטף לתודעה של אנשים שעשויים להיות הלקוחות שלכם. בדרך כלל ההודעות שנשלחות במצב כזה הן יותר מתזכרות את הלקוחות ופחות שיווקיות ודוחפות לקניה.

3. לבנות מערכת יחסים בין הלקוח לעסק – במידה ואתם רוצים לרכוש את אמונם של הלידים ולבנות איתם מערכת יחסים חזקה וארוכת טווח. בדרך כלל ההודעות במצב כזה יהיו בעלות תוכן שייתן לקוראים בו ערך מוסף והערך ישלח בסדר רציף מסוים.

בניית רשימות דיוור

אז מה הדבר הראשון שצריך לעשות?
הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להקים רשימת דיוור מותאמת לקהלים ספציפיים שנגדיר, יש כמה סוגי קהלים ולכל קהל יש מאפיינים שונים.

1. לקוחות שהתעניינו במוצר או בשירות שלכם
2. לקוחות שרכשו מכם בעבר
3. הספקים שלכם
3. לקוחות קבועים שגם פה אפשר לחלק את זה למספר קטגוריות לפי המוצרים או השירותים שאתם מספקים.

חשוב להפריד בין הקהלים שפירטתי מכיוון שלרוב, לכל קהל ישלחו הודעות עם מסרים ומטרות שונים.
לאחר הפילוח של הקהלים, נקים את הרשימה בקובץ אקסל או במערכת CRM

ולאחר מכן נשתמש באחת מהפלטפורמות שמאפשרות לנו לשלוח להודעה דרך הוואטצפ למספר גדול של אנשים.

לסיכום

רשימות תפוצה הן כלי שיווקי הכרחי לקידום והעברת מסרים ללקוחות שלכם, לספקים שלכם או ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.

אם אתם רוצים שנקים עבורכם רשימת דיוור כוללת אוטומציה, השאירו פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

והטיפ האחרון שלי אליכם הוא:
תשלחו הודעות לרשימה שלכם עם ברכות בחגים ומועדים.
האפקט שזה יכול ליצור, יכול להיות מאוד משמעותי עבור העסק שלכם.

לדוגמא אם לקוח התעניין במוצר או בשירות שלכם ולא קנה מכם בסוף, ואז אתם תשלחו לו איזה ברכה ובדיוק בנקודת זמן הזאת הוא יצטרך את השירות או המוצר שלכם, הסיכוי שהוא יפנה אליכם וירכוש גבוה הרבה יותר.

רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »