למה חשוב לאסוף מידע על הלקוחות שלנו

איזה ידע יכול לסייע לנו בשיווק העסק?

הקדמה

זה לא סוד שבכל תחום בחיים כאשר יש לנו ידע מסוים, אנחנו באופן אוטומטי מקבלים יתרון על פני אחרים. במאמר הזה נדבר על השילוב של ידע ספציפי ופעולות שיווקיות בעסק, ואיך פיסת הידע הזו תעזור לנו לשווק בצורה נכונה יותר.

תוכנית שיווקית

על מנת שהפעולות השיווקיות שלנו בעסק יהיו אפקטיביות ויעילות, דבר ראשון אנחנו צריכים לכתוב תוכנית שיווקית. התוכנית השיווקית תכלול מספר שלבים, עליהם אפרט במאמר אחר.

במאמר הזה אנחנו נדבר על שלב אחד וחשוב בתוך התוכנית השיווקית שהוא שלב חקר השוק. נלמד איזה מידע עלינו לאסוף מתוך השוק שלנו, על מנת לשווק בצורה אפקטיבית ויעילה.

הלקוחות הפוטנציאלים

כדי לשווק בצורה אפקטיבית ויעילה, אנחנו חייבים להכיר את השוק ואת קהל המטרה שלנו.

ההיכרות עם השוק והלקוחות הפוטנציאלים נעשה על ידי חקר שוק, כמו שכתבתי בפסקה הקודמת.


בתור בעלי עסקים אנחנו חייבים להיכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.
כדי להבין מה הבעיות שלהם, מה החששות, מה החלומות, מה התשוקות, מהם הרגלי הצריכה שלהם, מה המעמד שלהם בחברה ועוד נתונים…

כל זאת כדי שנוכל להתאים את העסק והמוצרים/השירותים שלנו לצרכי הלקוחות שלנו. וכדי שנוכל להשתמש בידע שאספנו "ולדבר" בשפה של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו על מנת ליצור חיבור ולשווק להם בערוצי הפרסום השונים בצורה אפקטיבית ויעילה הרבה יותר.

דוגמא

ניקח לדוגמא קוסמטיקאית,
קהל היעד בתחום הזה רחב מכיוון שיש הרבה סוגי לקוחות פוטנציאלים שהקוסמטיקאית יכולה לענות להם על הצורך. לצורך הדוגמא אני אדבר על סוג אחד של לקוחות פוטנציאלים בתחום הקוסמטיקה.

האנשים בגיל ההתבגרות (בעיקר) הסובלים מפצעים בפנים.
החששות שלהם יכולות לבוא לידי ביטוי בפחד מאנשים שעלולים לצחוק עליהם.
הבעיות שלהם יכולות להיות חוסר ביטחון עצמי בעקבות הפצעים בפנים.
(כמובן שבחקר שוק המקורי אנחנו נאסוף כמה שיותר מידע על לקוחות הקצה שלנו. לצורך הדוגמא נסתפק בשני פיסות מידע)

ברגע שאנחנו יודעים את הפרטים האלה (ועוד) אנחנו נדע לדבר/לפרסם בשפה של הקהל שלנו מה שייצור חיבור וקרבה בין הלקוח לעסק, הלקוח ירגיש שבעל העסק באמת מבין אותו ומזדהה עם הבעיות שלו ולכן הוא ירצה לקנות ממנו,

הוא יחשוב לעצמו שבעל העסק הזה באמת מבין את הבעיות שלו ולכן סביר להניח שהוא גם יצליח לפתור לי את הבעיות ולענות על הצורך שלי.

לסיכום

ראשית אני ממליץ לכם לבנות תוכנית שיווקית עוד לפני שמתחילים לשווק את העסק. בתוך התוכנית בשלב חקר השוק תאספו כל מידע שמגיע מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם, גם פה יש שיטות שנדרש ללמוד אותן לעומק על מנת להשיג מידע מסוים מתוך השוק שלנו ולכן ניתן להיעזר באיש מקצוע מתחום השיווק.

לאחר שאספתם את המידע, השתמשו בו בתהליכי השיווק שלכם, דברו בשפה של הלקוחות שלהם, תזדהו עם הרצונות או הכאבים שלהם.

אם אתם רוצים שנבצע עבורכם חקר שוק על קהל היעד שלכם, השאירו פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »