תוכנית שיווקית

איך לכתוב תוכנית שיווקית?

הקדמה

השלב החשבון ביותר במערך השיווקי של העסק הוא הכנת תוכנית שיווקית מוגדרת ומסודרת. במאמר הזה נדבר על החשיבות של הכנת תוכנית שיווקית מסודרת טרם ביצוע פעולות שיווקיות.

שיווק ללא תוכנית

מה היה קורה אם מהנדס בניין היה מתחיל לבנות את הבניין לפני שתכנן, חישב, מדד, בדק, שרטט והכין תוכנית? סביר להניח שלא היה המצליח ואם בכל זאת היה מצליח הבניין היה קורס.

אז למה בעלי עסקים, עצמאיים ויזמים שופכים כסף על שיווק ופרסום מבלי לעשות את זה עם תוכנית שיווקית מסודרת. עם מטרות מוגדרות מראש, דרכי פעולה, אסטרטגיה, חקר שוק ועוד?

שלבי התוכנית

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו.

התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה. בהמשך אני אכתוב מאמר מפורט על כל שלב.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי

שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. ולא, שיווק זה לא רק לידים חדשים לעסק. שלבי התוכנית:

1. הגדרת המטרה השיווקית.
2. ביצוע חקר שוק.
3. הגדרת התקציב השיווקי.
4. הצבת יעדים שיווקיים.
5. בניית אסטרטגיה שיווקית.

לסיכום

אלו השלבים הנדרשים לצורך בניית תוכנית שיווקית אפקטיבית. כמובן שלכל שלב יש את המורכבות שלו ולכן מומלץ להיעזר באנשי שיווק במידה ואין לכם את הידע הדרש. אם אתם רוצים שנבנה לכם תוכנית שיווקית, השאירו פרטים במחלקת השיווק שלנו.

במאמרים הבאים אני אפרט על כל שלב בנפרד.
אני ממליץ לכם להירשם לרשימת התפוצה שלי על מנת לקבל עדכונים בכל שבוע על מאמר חדש שאני מעלה. ניתן להשאיר פרטים בטופס השארת הפרטים על מנת להיכנס לרשימת התפוצה לקבל מאמרים חדשים למייל או לוואטצאפ. צפו בסרטון על החשיבות של התוכנית השיווקית.


שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »