איך ליצור מיתוג עסקי

מגוון טיפים ליצירת מיתוג עסקי

הקדמה

אחד מהשלבים לבניית מותג הוא יצירת מיתוג מקצועי, מבודל שמשדר את חזון וערכי מותג. עבודת המיתוג דורשת מבעל המקצוע יצירתיות וחשיבה נרחבת. במאמר הזה נדבר על מספר טיפים שיעזרו לכם ליצור את המיתוג המנצח לעסק שלכם.

חשיבות המיתוג

אם עדיין לא ראיתם את הסרטון על החשיבות של המיתוג העסקי, זה הזמן. באופן כללי המיתוג של העסק שלנו הוא הפנים של העסק שלנו. הלקוחות הפוטנציאלים שנחשפים למותג שלנו בפעם הראשונה, רואים לראשונה את המיתוג שלנו. 

אם המיתוג שלנו יהיה איכותי והוא ישדר את חזון העסק, את הערכים ואת האופי של העסק. הלקוחות הפוטנציאלים יבחינו בכך וזה יגרום לעסק שלכם להיות מקצועי ואיכותי יותר. מיתוג טוב יגרום לעסק שלכם למכור ללא הרבה מאמץ.

לדוגמא, אם תרצו לתת תחושה של מותג יוקרתי, תוכלו להשתמש בצבעים כמו זהב, שחור, כסף וכ'ו.
תוכלו להשתמש בפונטים ובקו עיצובי שמשדר חוזק ויוקרה. למאמר המלא על חשיבות המיתוג לחצו כאן.

הטיפים

ריכזתי עבורם כמה טיפים חשובים שאתם חייבים לדעת רגע לפני שאתם הולכים לגרפיקאי/ת שימתג לכם את העסק לפי האופי והחזון שלו.

טיפ ראשון – להיות מעורבים בכל התהליך של היצירה.

בסופו של דבר אתם מכירים את העסק שלכם הכי טוב,

אתם צריכים לדעת מה המטרה ומה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם דרך המיתוג, לכן לפני שאתם פונים לגרפיקאי/ת תכתבו אפיון של העסק שלכם ותעבירו אותו למעצבים שאיתם תעבדו.

באפיון תכתבו מה בדיוק המטרה שלכם בעסק ואיך אתם רוצים שהלקוחות שלכם יתפסו אתכם (אמינים, זולים, יוקרתיים וכ'ו). מפה המעצבים כבר ידעו להתמודד מבחינה מקצועית.

טיפ שני – בחירת מעצב/ת. כיום שוק העיצוב הגרפי מפוצץ בהמון בעלי מקצוע. הטיפ שלי הוא לחפש מעצב/ת סבלניים, מקצועיים ויצירתיים. לעתים תהליך העיצוב דורש הרבה זמן עד שמגיעים לסקיצה הסופית ולכן מומלץ לעבוד עם מעצב/ת בעל סבלנות.

גם עניין היצירתיות מאוד חשוב בתחום הזה. על מנת לבדל את העסק שלך משאר העסקים חייב ראש יצירתי. תחפשו מעצב מקצועי שבקיא בתחום (וגם קצת בפסיכולוגיה). תבקשו מהמעצב/ת את האפשרות לבצע מספר שינויים על הסקיצות, זה חשוב.

טיפ שלישי – המאפיין הגדול של מיתוג איכותי הוא שהלוגו פשוט וקל לזכירה. תנסו לחשוב על חברות גדולות שאתם מכירים ועל המיתוג שלהם. לדוגמא: קוקה קולה. הלוגו שלהם מורכב רק מהשם של החברה, ללא סמל או אלמנט אחר מה שהופך אותו לפשוט וקליט.

טיפ רביעי – יש לשים לב שהלוגו יהיה ברור ומובן בכל גודל כך שיוכל להתאים ויהיה מובן במגוון ערוצים ושימושים שונים. לדוגמא, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, מסמכים, מייל וכו'

טיפ חמישי – חשוב שהלוגו יהיה מובן גם בשחור לבן לצורך הדפסה על טפסים, חשבוניות וכ'ו.

טיפ שישי – אל תסיימו עד שאתם לא שלמים עם הלוגו. מומלץ לקבל חוות דעת על הלוגו מאנשים זרים כדי לקבל אינדיקציה למסר שהוא משדר.

טיפ שביעי – תסמכו על אנשי המקצוע שלכם, תנו להם לעבוד כי בסופו של דבר זה המקצוע שלהם. ואם בחרתם בהם לפרויקט הוא עבר את הסינון שלכם זה אומר שהוא ברמה גבוהה. אל תתערבו לו יותר מידי.

לסיכום

אל תזלזלו בתהליך המיתוג העסקי שלכם. למיתוג יש השפעה רבה על הלקוחות הפוטנציאלים שנחשפים אליו. קראו את הטיפים בקפידה ותיישמו אותם בתהליך יצירת המיתוג.

אם אתם רוצים שנמתג לכם את העסק לפי האופי שלו והחזון שלו. אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת העיצוב והמיתוג שלנו. רוצים לקבל מאמר חדש מהעולמות העסקיים בכל שבוע למייל או לוואטצאפ?
השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »