איך לבדוק האם העסק שלי מותג חזק

מודל Aaker בעסקים

הקדמה

אין ספק שלמותג יש מספר יתרונות שעולים על פני עסק קטן, על היתרונות והכוח שיש למותג חזק כתבתי מאמר בנפרד. במאמר הזה נלמד כיצד נוכל לבדוק האם העסק שלנו מותג חזק.

מודל Aaker 

מודל Aaker יעזור לנו לבחון האם העסק שלנו נכנס להגדרה של מותג חזק. אנחנו נבחן זאת על ידי שאלון שנכין וניתן לאנשים אקראיים לענות. במידה והאנשים שנשאלו יענו באופן חיובי על פי ההגדרות שלנו, זה סימן שהעסק שלנו מותג חזק, ולכן אנחנו נוכל להתנהג אליו כמותג חזק וליהנות מהיתרונות שלו.

הגדרת המודל

המודל מורכב מארבעה פרמטרים, בקטע הזה נעבור על כל פרמטר.

ככל שהעסק שלנו יעמוד ביותר פרמטרים, זה סימן שהוא מותג חזק.

1. רמת היכרות – ככל שהמותג חזק יותר הוא נהנה מעמדה של
top of mind במוחו של הלקוח.


ניתן לבחון זאת על ידי שאלה כמו: "איזה חברת משחות שיניים אתה מכיר?" או "איזה מבין החברות הבאות אתה מכיר?". לפי התשובה שנקבל נוכל לדעת מהי רמת ההיכרות של הלקוח עם המותג.

2. נאמנות למותג – ככל שהנאמנות של הלקוחות גדולה יותר כלפי המותג, כך הוא יהיה חזק יותר. ניתן לבחון זאת על ידי השאלה: "אם אין קוקה קולה בסופר מה תקנה במקום?"  ככל שרמת הנאמנות תהיה גבוהה יותר, הלקוחות לא יסכימו להתפשר על חברות אחרות.

3. איכות המותג – ככל שהצרכנים תופסים את המותג כמותג איכותי מבחינת חומרי גלם, שירות מצוין, זמינות ובאופן כללי ככל שהצרכן שבע רצון מהמותג כך המותג מתחזק יותר. ניתן לבחון זאת על ידי ביצוע סקר בקרב הלקוחות, הסקר ימדוד את רמת שביעות הרצון של הלקוחות בכמה היבטים.

4. עולמות התוכן של המותג – ככל שעולמות התוכן והאסוציאציות של המותג חיוביות ומפותחות יותר כך המותג יתחזק יותר. לדוגמא, חברת תנובה שמייצגת במידה מסוימת חברה ישראלית טיפוסית בעלת מוצרי צריכה שקיימים כמעט בכל בית בישראל וזה גם מה שהלוגו שלה מאפיין (בית ישראלי). באותה מידה זה יכול להיות מותג שמאפיין את עצמו כמותג בריא. 

לסיכום

אם העסק שלכם גדל אתם חייבים לבחון האם הוא נתפס כמותג חזק ומוביל. כדי שתוכלו ליהנות מהיתרונות ומהכוח הקיים אצל מותגים גדולים. אם עדיין לא קראתם את המאמר שבו אני מפרט על הכוח של מותג חזק, זה הזמן לקרוא.

תבחנו את העסק שלכם על פי מודל Aaker. תשאלו שאלות שיוכלו לתת לכם אינדיקציה למעמד של העסק שלכם בקרב הלקוחות הפוטנציאלים. ניתן לעשות סקר בעזרת קמפיינים ברשתות החברתיות.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לחזק את המותג שלכם על בעזרת אסטרטגיה מנצחת, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת הייעוץ והליווי שלנו.  רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »