איך פועל האלגוריתם של אינסטגרם

ואיך נוכל להעלות את החשיפה בעזרתו?

הקדמה

על מנת שנוכל להעלות את החשיפה של עמוד אינסטגרם שלנו, אנחנו חייבים להכיר את האלגוריתם של אינסטגרם. אותה נוסחה פנימית שמודדת את הפעולות של המשתמשים וחושפת בהתאם את העמוד שלנו.

 

חשוב לציין שאינסטגרם וגם פייסבוק משנים מידי פעם את האלגוריתם שלהם, יכול להיות שמה שאכתוב פה לא יהיה רלוונטי בעוד כמה חודשים או שנים.

 

הנתונים וההמלצות במאמר הבא רלוונטים נכון למועד כתיבת המאמר (אפריל 2021). מומלץ להתעדכן ולבדוק אם בוצעו שינויים באלגוריתם בכל תקופה מסוימת או לחילופין להיעזר באיש שיווק שחי את התחום.

אלגוריתם ואינסטגרם

מה זה בכלל אלגוריתם? אנחנו שומעים הרבה את המושג הזה בהקשר למערכות ופלטפורמות שונות.
אלגוריתם הוא דרך חישוב המבוססת על מתמטיקה שהמטרה של דרך זו היא להשיג תוצאה מסוימת על ידי מספר צעדים.

רוב המערכות היום מורכבות מאלגוריתמים אשר מחשבים צעדים ופעולות. אם ניקח את זה לעולם של אינסטגרם. לצורך הדוגמא, המטרה של האלגוריתם של אינסטגרם היא לזהות את המשתמשים שמקבלים הכי הרבה אינטראקציה ממשתמשים אחרים.

לאחר  שהאלגוריתם זיהה את אותם משתמשים שמקבלים כמות גבוהה של אינטראקציות (לייקים, תגובות וכד'), הוא יבצע פעולה על אותם משתמשים. לדוגמה, הוא יקפיץ להם את העמוד ויחשוף אותו ליותר משתמשים.

ניתוח האלגוריתם

מהן הפעולות שאנחנו צריכים לבצע כדי שהאלגוריתם יזהה ויפעל בהתאם?

בקטע הבא אני אפרט על הפעולות שעונות על הקריטריונים של האלגוריתם של אינסטגרם.

העיקרון של האלגוריתם עובד כך:


ככל שכמות האינטראקציות של משתמשים אחרים עם התוכן שלכם גדולה יותר, כך גם תיחשפו לקהל גדול יותר. וככל שמשתמשים אחרים נמצאים יותר זמן בעמוד שלכם ככה אתם תקבלו יותר חשיפה. 

האלגוריתם רוצה לראות גם את הפעילות שלכם ולכן ככל שאתם תבצעו יותר אינטראקציות אצל משתמשים אחרים אתם תקבלו יותר חשיפה.

האלגוריתם לא מסתפק רק בכמות אינטראקציות, אלה הוא גם רוצה שהאינטראקציות יהיו כמה שיותר קרובות למועד העלאת התוכן. במידה ותעלו פוסט והיו לו הרבה אינטראקציות בזמן קצר לאחר העלאה, התוכן שלכם ייחשף ליותר משתמשים.

המלצות:
תעלו פוסט קרוסלה שהתמונה הראשונה תהיה מעניינת ומסקרנת כדי שהמשתמש ירצה להעביר לתמונה הבאה וכך הוא יישאר יותר זמן על הפוסט שלכם.

תיצרו קישורים בין פיצ'רים באינסטגרם כמו לדוגמא קישור בין סטורי לסרטון IGTV. וכך מי שיראה את הסרטון הקצר בסטורי, ירצה להמשיך לראות ויבלה יותר זמן בעמוד שלכם.

תעלו רילס ושתפו סטורי, תעשו לייקים ותגיבו למשתמשים אחרים. תדרבנו את העוקבים שלכם להגיב לכם בפוסטים.

היכנסו לקבוצות פרגון בוואטצפ. תפרגנו למשתמשים אחרים ותבקשו פרגון בחזרה.

לסיכום

הישארו תמיד מעודכנים לשינויים חדשים באינסטגרם ובאלגוריתם של אינסטגרם בפרט.
בצעו את הפעולות המפורטות למעלה על מנת שהאלגוריתם יזהה את הפעילות שלכם ויפעל בהתאם (יחשוף את העמוד שלכם ליותר משתמשים). ככל שתעשו יותר פעולות, ומשתמשים אחרים יישארו אצלכם יותר זמן ויבצעו פעולות בעמוד שלכם, כך החשיפה שלכם תהיה גבוהה יותר.

אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר דרך האינסטגרם, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »