מטרות
מטרה זאת התוצאה הסופית שאליה אנחנו רוצים להביא את העסק שלנו, המטרה יכולה להיות מטרה שיווקית או מטרה עסקית. המטרה חייבת להיות כמותית וניתנת למדידה.
לדוגמא: המטרה השיווקית שלנו היא לכבוש פלח שוק מסוים מתוך השוק שלנו. או המטרה העסקית שלנו היא להגיע למחזור של 1,000,000 ש"ח בשנה. מטרה בדרך כלל מתפרסת לתקופה ארוכה כמו שנה, שנתיים, שלוש…..
יעדים
לעומת זאת יעדים הם צעדים קטנים (פעולות) שעוזרים לנו להגיע למטרה העליונה שלנו. היעדים נמדדים בתקופות קצרות של יום, שבוע, חודש, רבעון, חצי שנה ושנה. גם היעדים חייבים להיות מדידים.
לדוגמא: אם המטרה של מסעדה מסוימת היא להגיע למחזור של 5,000,000 ש"ח בשנה.
אז היעדים יכולים להיות: חשיפה ל10,000 לקוחות פוטנציאלים בשבוע על ידי קמפיין, הוצאת 300 מנות ביום, וברמה האישית לכל עובד במסעדה, ניתן להציב יעדים אישיים לפי תפקידו שיעזרו לנו להגיע למטרה הסופית.
חשיבות הצבת מטרות ויעדים
ללא מטרות ויעדים לא נוכל באמת לקדם את העסק שלנו. אני אסביר זאת על ידי הדוגמא הבאה:
דמיינו שאתם עולים על טיסה וכשאתם יושבים במטוס הטייס שואל אתכם לאן אתם רוצים לטוס? מה היעד שלכם? ואתם עונים לו שאין לכם יעד ספציפי. המשמעות של אמירה זו היא שלא אכפת לכם לאן להגיע, העיקר לטוס בשמיים.
עכשיו אם ניקח את הדוגמא הזאת לעולם העסקים, התוצאות יהיו דומות כי עסק ללא מטרות ויעדים לא יוכל להחזיק לאורך זמן, במיוחד בעידן התחרותי והמתקדם של היום.
לסיכום
כמו שהבנתם, מטרות ויעדים תמיד ילכו ביחד. היעדים יעזרו לנו להגיע למטרה הסופית, והמטרה שלכם תהיה השאיפה העסקית שלכם. אל תוותרו על יעדים ומטרות בעסק שלכם. תציבו אותם החוכמה, ואם אתם צריכים עזרה בהגדרה והצבת המטרות והיעדים בעסק שלכם, אני מזמין אתכם לדבר עם מחלקת הייעוץ והליווי שלנו.
צפו בסרטון על מטרות ויעדים.