בחינת יעילות העובדים בעסק

איך לעבוד בצורה יעילה יותר בעסק?

הקדמה

השאיפה של כל בעל עסק היא שהעסק יעבוד בצורה יעילה, כזאת שתדרוש כמה שפחות משאבים על מנת להגיע למטרה הסופית של העסק. אך בפועל המצב לא תמיד הולך כך. במאמר הזה נלמד איך לעבוד בצורה יעילה בעסק.

יעילות עסקית

בארגון גדול / בעסק קטן יש מגוון גורמים המשפיעים על היעילות העסקית, ביניהם: העובדים, המערכות הממוחשבות, חומרי הגלם (הספקה, מחיר ואיכות), המיקום הפיזי של העסק ועוד…

במאמר הזה נתמקד ביעילות העובדים שלנו, נלמד כיצד לשפר את היעילות שלהם ולגרום להם לחסוך במשאבים במטרה להגיע ליעדים שהגדרנו.

שיפור יעילות העובדים

על מנת שנוכל לשפר את היעילות של העובדים בעסק

אנחנו נהיה חייבים למדוד את הזמנים והמשאבים הנדרשים מהם לביצוע המטלה שלהם.

ולאחר מכן לתגמל אותם כשהם מצמצמים את הזמנים והמשאבים הנדרשים לביצוע המטלה.


לדוגמא, במזנון אוכל מהיר שמכין המבורגרים יש 2 עובדי פס, אחד שמכין את הקציצות על האש והשני שמרכיב את ההמבורגר על הפס הקר לפי דרישת הלקוח.

נמדוד כמה זמן בממוצע לוקח לעובד הראשון להכין את ההמבורגר ונמדוד כמה זמן לוקח לעובד השני להרכיב אותו ונמדוד את הכמות שהוא משתמש בחומרי גלם להרכבת ההמבורגר (ירקות, רטבים וכו').

הנתונים הראשוניים שנקבל יהוו עבורנו מדד ראשוני להכנת המבורגר כך שהשאיפה המתמדת שלנו היא לשבור את השיא של עצמנו ולחסוך בזמן ההכנה ובחומרי הגלם מבלי לרדת מאיכות מוצר.

תמריצים ליעילות

לאחר שמצאנו את המדד הראשוני לביצוע המטלה של העובדים, ניצור מודל תגמול לעובדים על מנת לתמרץ אותם לעבוד בצורה יעילה יותר.

לדוגמא (באותו הקשר של הדוגמא הקודמת), נוכל לתגמל עובד שיכין את ההמבורגר ב2.5 דקות, ושלא יחרוג מכמות חומרי הגלם שהוא שם בהרכבת ההמבורגר, נניח 3 עגבניות, 4 מלפפונים חמוצים, 3 חתיכות בצל וכדומה.

עובד שיעמוד ביעד החודשי יתוגמל כספית או בצורה אחרת. התגמול ידרבן את העובד לעבוד באופן יעיל יותר מבלי לגרוע מאיכות השירות או המוצר.

לסיכום

חשוב למדוד את היעילות של העובדים שלכם בעסק על מנת שנוכל לשפר ולייעל כל הזמן את העסק שלנו. הכמויות שנראות קטנות ולא משמעותיות בסופו של דבר בטווח הארוך יהפכו לגדולות ומשמעותיות, לכן אסור לזלזל ולהזניח את התייעלויות הקטנות לכאורה בעסק.

רוצים שנעזור לכם לייעל את עסק שלכם? השאירו פרטים במחלקת הייעוץ והליווי שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »