תורת האילוצים

החוליות הקטנות משפיעות על השרשרת הגדולה

הקדמה

לכל עסק יש אילוצים מסוימים, כלומר פעולות שנדרשות לביצוע על מנת להגיע למטרה העסקית. חלקן גדולות וחלקן קטנות. במאמר הבא נדבר על ההתמודדות עם האילוצים בעסק.

הגישה

גישת האילוצים טוענת שלאילוצים הקטנים שצצים בעסק יש השפעה גדולה ורחבה על השגת המטרה העסקית. ולכן אנחנו צריכים לדאוג לטפל באילוצים גם הקטנים שבינהם.

על פי הגישה יש שני סוגי אילוצים:

אילוץ פנימי – גורם פנימי בארגון כמו אילוץ משאבים, אילוצי מרחב, אילוצי חומרי גלם וכו'.
אילוץ חיצוני – גורם חיצוני המגביל את הארגון ואינו בשליטת הארגון כמו מדיניות ממשלתית, עונתיות, חוקים ותקנות וכדומה.

ההשלכות של האילוצים

על פי גישה זו במצב שבו יהיו לנו אילוצים ולא נפתור אותם,

בסופו של דבר הם יגרמו לנו לצווארי בקבוק שיבלמו את ההתקדמות שלנו לעבר המטרה העסקית.

לכן אנחנו צריכים לפתור את האילוצים שצצים בזמן הנכון ומהשורש.

לדוגמא, מסעדה עם חוסר של עובד אחד בלבד בסופו של דבר עלולה לקרוס מהסיבה שאותו עובד מהווה חלק מסוים מתוך השרשת התפעולית של העסק, כך שאם הוא לא מגיע לעבודה, העבודה תתחלק בין מספר קטן יותר של עובדים ותיצור עומס ושחיקה על העובדים הקיימים.

בטווח הרחוק העובדים לא יהיו מרוצים והן כתוצאה מזה לא יבצעו את עבודתם כמו שצריך וכך עלולה להיפגע כל המסעדה. לכן אנחנו חייבים לשים לב לאילוצים הקטנים והגדולים שצצים ולסגור אותם בזמן ללא דחייה.

לסיכום

הקפידו לבחון את העסק מכל ההיבטים, מצאו את האילוצים הפנימיים הקיימים בעסק ותפעלו לסגור אותם בשלב התחלתי ככל האפשר כדי למנוע בעיות גדולות יותר בעתיד.

מעוניינים בליווי עסקי מקיף ואישי? השאירו פרטים במחלקת הייעוץ והליווי שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »