כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

ביצוע חקר שוק

הקדמה

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

חשיבות ביצוע חקר שוק

בשלב השני של התוכנית, אחרי שהגדרנו את המטרה השיווקית שלנו. נבצע חקר שוק על קהל היעד ועל השוק שאליו אנחנו רוצים לפנות. המידע שנאסוף יעזור לנו לשווק בצורה אפקטיבית וממוקדת יותר.

שלב חקר השוק קריטי להצלחת המערך השיווקי בעסק. אם לא יהיה לנו מספיק מידע על השוק ועל קהל היעד אנחנו עלולים לפספס הרבה לקוחות פוטנציאלים.

איך עושים חקר שוק

כיום יש חברות המתמחות בביצוע חקר שוק נרחב, בעיקר עבור חברות גדולות בעלי תקציבים גדולים המעוניינות לחדור לשווקים חדשים או לפתח מוצרים חדשים.

גם אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם חברות כאלו עבור הלקוחות שלנו.

לעומת זאת לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים יש יתרונות אחרים שעשויים להקל עליהם בביצוע חקר שוק.


כמו היכרות יותר אינטימית עם הלקוחות, המתחרים והשוק. קרבה לשטח וללקוחות הקצה, מה שלא קיים בדרך כלל אצל חברות גדולות.

ההיכרות הזאת עוזרת לנו להבין בצורה טובה יותר פרמטרים חשובים כמו מה חשוב ללקוחות בענף. איך ממוצב העסק שלי ביחס למתחרים. מה הלקוחות שלי חושבים על השירות, המוצר ובאופן כללי על העסק שלי.

בנוסף יש יותר נגישות לביצוע חקר שוק בעסקים קטנים ובינוניים. ניתן לעשות זאת בעזרת מגוון אופציות. ממסירת שאלונים ללקוחות שמגיעים לעסק, ועד פגישות אישיות או הזמנת הלקוחות לסיור מוחות ושולחן עגול.

איזה מידע אנחנו צריכים?

בעיקרון כל מידע שיכול לעזור לנו לשווק בצורה טובה יותר ולקבל החלטות להמשך הפעילות העסקית. נרצה לדעת מה טווח הגילאים שצורכים את המוצר או השירות שלנו, מה החששות שלהם, מה הרצונות שלהם, מה החלומות שלהם ועוד.

בנוגע לשוק, נרצה לדעת היכן העסק שלנו ממוקם ביחס למתחרים, מהי מגמת השוק, האם קיימות הזדמנויות בשוק, מה פוטנציאל השוק בש"ח ובאחוזים, מי הם הלקוחות הגדולים של השוק ועוד.

משימת סיכום

נתחו את השוק שלכם ואת קהל היעד שלכם בפרט. תאספו כל מידע שאתם יכולים על קהל היעד שלכם ותכתבו הכל בתיקיות מסודרות. לאחר מכן השתמשו במידע שאספת ותשווקו את המוצרים והשירותים שלכם לפני המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

לדוגמא, אם גיליתם שטווח הגילאים שמאפיין את הלקוחות שכם הוא 13-16, אולי כדאי לכם להתחיל לפרסם באינסטגרם או בטיק טוק. או אם הלקוחות שלכם מבוגרים, אולי כדאי לפרסם בערוצים אחרים שמאפיינים את הלקוחות השוק.

המשיכו לעקוב אחרי סדרת המאמרים הבאה בנושא של בניית תוכנית שיווקית. אם אתם רוצים שנעזור לכם לשווק את המוצרים או השירותים שלכם בצורה הטובה ביותר, אני מזמין אתכם להשאיר פרטים במחלקת השיווק והפרסום שלנו.
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצאפ? השאירו פרטים ותהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

שלב חמישי בתוכנית השיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב החמישי (והאחרון)

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב החמישי האחרון של התוכנית. שלב בניית האסטרטגיה השיווקית למהלך.

קרא עוד »
שלב רביעי - הצבת יעדים

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הרביעי

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב השלישי – בהגדרת תקציב שיווקי.

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הרביעי של התוכנית. שלב הצבת היעדים השיווקיים למהלך השיווקי.

קרא עוד »
שלב שלישי הגדרת תקציב שיווקי

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השלישי

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב השני – ביצוע חקר שוק.

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השלישי של התוכנית. שלב הגדרת התקציב השיווקי למהלך השיווקי.

קרא עוד »