אסטרטגיה להתמודדות בסביבת אי ודאות

איך להתמודד עם חוסר הוודאות בסביבה?

הקדמה

כל ארגון שואף לצמצם ככל שניתן את חוסר הוודאות על מנת למנוע סיכונים גדולים יותר הנובעים מחוסר וודאות. אם עדיין לא קראתם את המאמר שמסביר איך לנתח את רמת אי וודאות בסביבה, זה הזמן! במאמר הזה נלמד על מספר דרכי התמודדות בסביבה מלאה בחוסר וודאות על מנת לצמצם סיכונים עסקיים.

יצירת קשרים

אסטרטגיה ראשונה שתעזור לנו במקרים מסוימים להתמודד עם חוסר הוודאות היא יצירת קשרים עם ארגונים אחרים מאותה נישה וקידום האינטרסים של שני הצדדים לטובת מטרה משותפת. 

רכישת חברה מתחרה – כמו שפייסבוק רכשה את אינסטגרם בזמנו… צוקרברג זיהה היום מתפתח מהסביבה ולכן הוא החליט לצמצם את חוסר הוודאות שהלך וגדל כלפיו.

פיתוח מיזם משותף על ידי שתי חברות שונות – הקמת מותג משותף על ידי שתי חברות שונות. לדוגמא: שת"פ של חברת שטראוס הישראלית וחברת פפריקו מארה"ב.

ישנם עוד דוגמאות ליצירת קשרים משותפים בסביבה העסקית. כמו: זכיינות, קואופרציה, התאגדויות – הקמת גוף שאחראי על תחום מסוים או על ענף מסוים כמו  קבוצת "אני שולמן" שהולכת לייצג את העצמאיים בכנסת.

השפעה על הסביבה לטובת הארגון

שימוש בכלים ויכולות פנימיות של הארגון על מנת להשפיע על החלטות הסביבה.

שימוש בפרסום, יחסי ציבור, פעילות פוליטית, תרומה לקהילה ועוד, כל זה על מנת ליצור תדמית מסוימת על הארגון כלפי חוץ.

התאמת הארגון לסביבה

ביצוע שינויים בארגון עצמו על מנת להתאים אותו לסביבה, הקמת מחלקות שיבחנו ויחקרו את השינויים בסביבה ועל פי התוצאות המחלקות השונות יבצעו פעולות מותאמות.

לסיכום

נתחו את הסביבה העסקית של הארגון שלכם. תדרגו את הסביבה על פי מודל אי הוודאות ותפעלו על מנת למזער סיכונים בסביבה ללא וודאות. על ידי שימוש באסטרטגיות המוצגות.

רוצים ייעוץ נקודתי שיעזור לכם לקבל את החלטה נכונה, תצרו איתנו קשר ובואו נתחיל לעבוד!
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

חקר שוק

כתיבת תוכנית שיווקית השלב השני

בסדרת המאמרים הבאה נדבר על השלבים לכתיבת תוכנית שיווקית אפקטיבית. במאמר הקודם דיברנו על השלב הראשון – הגדרת המטרה השיווקית.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב השני של התוכנית. שלב חקר השוק על קהל היעד.

קרא עוד »
שלב ראשון תוכנית שיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב הראשון

התכנית השיווקית היא הבסיס השיווקי של העסק שלנו. התכנית בנויה מ 5 שלבים שלכל שלב יש מטרה משלו שעליהם אפרט בסדרת המאמרים הבאה.

המטרה העליונה של התכנית היא לעזור לבעל העסק להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב הראשון של התוכנית השיווקית. שלב הגדרת המטרה השיווקית.

קרא עוד »
לחץ תחרותי

לחץ תחרותי (מודל פורטר)

בהמשך לסדרת המאמרים בנושא מודל פורטר. במאמר הזה נדבר על הגורם החמישי והאחרון במודל, שעוזר לנו לבחון האם הענף אטרקטיבי ורווחי, והאם כדאי להיכנס אליו. הגורם החמישי הוא לחץ תחרותי.

קרא עוד »