יצירת קשרים
אסטרטגיה ראשונה שתעזור לנו במקרים מסוימים להתמודד עם חוסר הוודאות היא יצירת קשרים עם ארגונים אחרים מאותה נישה וקידום האינטרסים של שני הצדדים לטובת מטרה משותפת.
רכישת חברה מתחרה – כמו שפייסבוק רכשה את אינסטגרם בזמנו… צוקרברג זיהה היום מתפתח מהסביבה ולכן הוא החליט לצמצם את חוסר הוודאות שהלך וגדל כלפיו.
פיתוח מיזם משותף על ידי שתי חברות שונות – הקמת מותג משותף על ידי שתי חברות שונות. לדוגמא: שת"פ של חברת שטראוס הישראלית וחברת פפריקו מארה"ב.
ישנם עוד דוגמאות ליצירת קשרים משותפים בסביבה העסקית. כמו: זכיינות, קואופרציה, התאגדויות – הקמת גוף שאחראי על תחום מסוים או על ענף מסוים כמו קבוצת "אני שולמן" שהולכת לייצג את העצמאיים בכנסת.
השפעה על הסביבה לטובת הארגון
שימוש בכלים ויכולות פנימיות של הארגון על מנת להשפיע על החלטות הסביבה.
שימוש בפרסום, יחסי ציבור, פעילות פוליטית, תרומה לקהילה ועוד, כל זה על מנת ליצור תדמית מסוימת על הארגון כלפי חוץ.
התאמת הארגון לסביבה
ביצוע שינויים בארגון עצמו על מנת להתאים אותו לסביבה, הקמת מחלקות שיבחנו ויחקרו את השינויים בסביבה ועל פי התוצאות המחלקות השונות יבצעו פעולות מותאמות.
לסיכום
נתחו את הסביבה העסקית של הארגון שלכם. תדרגו את הסביבה על פי מודל אי הוודאות ותפעלו על מנת למזער סיכונים בסביבה ללא וודאות. על ידי שימוש באסטרטגיות המוצגות.
רוצים ייעוץ נקודתי שיעזור לכם לקבל את החלטה נכונה, תצרו איתנו קשר ובואו נתחיל לעבוד!
רוצים לקבל מאמר חדש בכל שבוע למייל או לוואטצפ? השאירו פרטים ותיהנו מתוכן חינמי וחיוני לקידום העסק שלכם!