מהי אינפלציה

מהי אינפלציה ומהם הגורמים שיוצרים את האינפלציה?

הקדמה

לאחרונה אין אחד כמעט שלא שמע את המושג אינפלציה, אבל מה המושג הזה באמת אומר? איך האינפלציה משפיעה עלינו האזרחים ואיך היא נוצרת.

מהי אינפלציה?

המשמעות של אינפלציה היא עליית ברמת המחירים הממוצעת, לא עליה במוצר בודד אלא עלייה בסל מוצרים מוגדרים מראש. אותו סל הוא גם הבסיס של מדד המחירים לצרכן שעליו נדבר בסרטון אחר.


איך מודדים את האינפלציה?

את האינפלציה תמיד מודדים ביחס לשנה הקודמת כדי לראות מה המגמה השנתית שלה, האם היא עלתה ביחס לשנה קודמת האם היא נשארה אותו דבר או שהיא דווקא דעכה.


איך נוצרת האינפלציה?

השאלה המתבקשת היא איך נוצרת האינפלציה?
הסיבה הראשונה שיכולה לגרום לאינפלציה לעלות היא הדפסת כסף ככל שיודפס יותר כסף במשק והתפוקה של המשק תישאר אותו דבר אז הביקוש למוצרים יהיה גבוה יותר וכך המחירים שלהם יעלו.

לדוגמא:

בואו נסביר עם דוגמא,
נתאר מצב שמשק מייצר רק אבטיחים, נניח שהוא מייצר 1,000 אבטיחים בשנה. כמות הכסף שיש לתושבים באותו משק הוא 2,000 ש"ח ומחיר כל אבטיח הוא 2 ש"ח.

עכשיו בואו נבין מה יקרה במשק אם הממשלה תדפיס עוד 2,000 ש"ח ותחלק אותם לתושבים בהנחה שהתפוקה של האבטיחים תישאר אותה תפוקה, כלומר 1,000 אבטיחים בשנה.

מחיר אבטיח בודד באופן אוטומטי יעלה מ2 ש"ח כמו שהיה בהתחלה מכיוון שעכשיו יש יותר כסף שמעוניין לקנות את אותה כמות של אבטיחים ולכן שהביקוש גדל המחיר עולה.

לסיכום

האינפלציה היא התייקרות כוללת של המחירים המשק, ניתן למדוד אותה בעזרת מדד המחירים לצרכן, בנק ישראל חייב לשמור על אינפלציה תקינה (הוא מגדיר כל תקופה מסוימת מה הוא אחוז האינפלציה התקין).

שתפו את המאמר

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn

תוכן עניינים

טופס התקשרות

פייסבוק

תעקבו אחרינו בפייסבוק אנחנו תמיד מעדכנים תוכן איכותי מעולם העסקי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם...

שלב חמישי בתוכנית השיווקית

כתיבת תוכנית שיווקית השלב החמישי (והאחרון)

המטרה העליונה של התוכנית היא לעזור למנהל להרים מערך שיווקי אפקטיבי ויעיל שבסופו של דבר יקדם את העסק לעבר המטרה השיווקית שהוא הגדיר. במאמר הזה נדבר על השלב החמישי האחרון של התוכנית. שלב בניית האסטרטגיה השיווקית למהלך.

קרא עוד »